به گزارش هنرآنلاین، سید ناصرامامی میبدی در این نشست به توانمندی هنرمندان شهرستانی درعرصه فرهنگ و هنراشاره کرد و گفت: درشهرستانها استعداد های ادبی وهنری بسیارخوبی وجود دارند که باید زمینه شکوفایی وظهور خلاقیت های آنان فراهم شود.

سرپرست حوزه هنری یزد توجه به زیرساختها وتأمین منابع مورد نیازرا لازمه رشد و پیشرفت هنرشهرستان ها دانست وافزود: گسترش فعالیت های هنری در شهرستان ها با تعامل هنرمندان و همکاری همه دستگاه ها از جمله شهرداری ها میسر است.

امامی میبدی درهمین زمینه گفت: موافقت اولیه با شهردار تفت برای تجهیز و راه اندازی یک سالن چند منظوره دراین شهرستان با همکاری حوزه هنری استان صورت گرفت و قرارشد سالنی که چند سال پیش به منظور دیگری ساخته شده است با تغییر کاربری مورد استفاده بهینه قرار بگیرد.

وی با بیان این که این سالن قابلیت تبدیل شدن به یک سالن چند منظوره را دارا است افزود: درصورت تصویب شورای اسلامی شهرتفت ، سالن مذکور پس از تعمیر و مجهز شدن به امکانات دیجیتال ، طی تفاهم نامه ای مورد استفاده مشترک قرار خواهد گرفت.

سرپرست حوزه هنری یزد تصریح کرد: این سالن که درمدت کمترازسه ماه راه اندازی خواهد شد، محل مناسبی برای پخش فیلم، تمرین واجرای نمایش، برگزاری مراسم ، همایش ها و...است و علاوه برهنرمندان تفتی سایر هنرمندان استان نیز می توانند ازامکانات آن بهره مند شوند.

امامی همچنین با اشاره به این که توافق های اولیه با برخی از شهرداران مراکز شهرستانها برای اجرای چنین طرحی انجام شده است بیان کرد: این طرح ایده ابتکاری حوزه هنری یزد است و در صورت همکاری و تأمین اعتبار مناسب در سایر شهرستان ها نیز قابل اجراست.

شهردار تفت هم در این نشست بر همکاری با حوزه هنری استان در زمینه های فرهنگی و هنری تأکید کرد و گفت: شهر تفت از جاذبه های گردشگری مناسبی برخوردار بوده و یکی از بهترین مکان ها برای اجرای برنامه ها وفعالیت های هنری است.

حسینی پوربا استقبال از این طرح گفت: امیدواریم با تأیید و اجرای آن، مکان مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی وهنری درشهرستان ایجاد کنیم.

در ادامه سرپرست حوزه هنری استان و شهردار تفت از این سالن بازدید کردند.

انتهای پیام/38