به گزارش هنرآنلاین، حسین صادق‌عابدین شنبه شب در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: در قالب این جشنواره، نخبگان، شهدا، آداب و رسوم،‌ فرهنگ، تاریخ و موسیقی و تولیدات عشایر به گردشگران شناسانده خواهد شد.

وی عشایر را یک ظرفیت بزرگ فرهنگی خواند و تصریح کرد: بخش اعظمی از عشایر کشور در استان فارس حضور و فعالیت دارند که می‌توان به‌عنوان یک پتانسیل در جذب گردشگر به آن پرداخت.

صادق‌عابدین با تاکید براینکه استان فارس بیش از نیاز خود سیب تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از استان‌ها برای تهیه سیب مورد نیاز خود به فارس می‌آیند و ما نیازی نداریم نیازهای خود را در این بخش از سایر استان‌ها وارد کنیم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: تجارت میوه و سایر کالاها ممنوع نیست، هر تاجر و بازرگانی که بتواند از هرکجای کشور کالایی را با قیمت ارزان‌تر خریداری و در نقطه‌ای دیگر به‌فروش برساند، باید او را تحسین کرد.

وی در خصوص پاسخگویی مدیران در مورد اقدامات انجام شده در زمینه سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز گفت: پاسخگویی با مچ‌گیری دو موضوع جداگانه است، ما نباید مشکلات ناشی از تحریم را نادیده گرفته و همه چیز را به گردن مدیران بیندازیم، اقدامات متعددی در بخش‌های مختلف انجام شده و آمارها و مشهودات، موید آن است.

استاندار فارس توسعه بخش کشاورزی، صنایع‌تبدیلی، جذب تسهیلات بانکی، طرح‌های تدوین و ارایه شده در زمینه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های انجام شده در بخش صنعت را موید فعالیت مدیران در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری ارزیابی کرد.

صادق‌عابدین، در رویکرد و مطالب انتقادی طرح شده توسط نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز طرح شده در خطبه‌های نمازجمعه اخیر شیراز را متوجه مدیران ملی دانست نه مدیران استان فارس.

استاندار همچنین در خصوص مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی، گفت: باید مسایل را کلان‌تر نگاه و وضعیت شیراز را در این زمینه با سایر کلان‌شهرها مقایسه کرد، هم به لحاظ نوع و کیفیت خدماتی که ارایه می‌شود هم به لحاظ قیمت و کمیت کار.

صادق‌عابدین با تاکید براینکه باید همه مسایل قاعده‌مند و کارشناسی‌شده باشد، گفت: در خصوص نرخ پارکینگ هم همین اقدام انجام شد.

استاندار فارس در خصوص جدا شدن سه روستا از شهرستان نی‌ریز و پیوستن آن به استان کرمان، گفت: دو یا سه سال قبل مردم روستاهای مورد نظر درخواستی را به وزارت کشور ارایه داده‌اند و آن وزارت‌خانه نیز بدون اطلاع ما اقدامی را انجام داده است، ما نیز نامه‌ای را تهیه و به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم، دلایل و مسایل را هم در آن شرح داده‌ایم، منتظر پاسخ هستیم.

صادق‌عابدین در مورد خبردرج شده مبنی بر اینکه اجرای طرح استخدام توسط استانداران جرم است، گفت: من مصوبه دولت را اجرا کرده‌ام و محکم هم ادامه خواهم داد.

وی همچنین در موضوع خواهرخواندگی شیراز و کش‌کاش نیز گفت: به‌هیچ عنوان این موضوع مطرح نشده است، در سفر به پرتقال پیشنهادی از سوی میزبان شد اما در آن موضوع صحبتی انجام نشد.

استاندار فارس در پاسخ به این سئوال که آیا شایعه انتقال مدیریت منطقه جنوب هواپیمایی آسمان از این استان صحت دارد؟ گفت: شخصا با مدیر عامل هواپیمایی آسمان صحبت کرده‌ام، این مدیریت نه تنها منتقل نمی‌شود بلکه تقویت هم خواهد شد.

انتهای پیام /