به گزارش هنرآنلاین،در دو شماره مجله نمایش که در قالب یک جلد منتشر شده گفت و گوهایی با بهروز غریب پور، منوچهر شجاع، فریبرز قربان زاده، داوود فتحعلی بیگی، غلام حسین دولت آبادی و آراز بارسقیان در کنار میزگرد پیرامون طراحی صحنه در تئاتر ایران به چاپ رسیده است.

بخش پرونده یک نمایش این شماره به نمایش "پلکان" اختصاص دارد که در این بخش مخاطبان گفت و گوهایی با کارگردان و بازیگران این اثر نمایشی را می خوانند. همچنین در بخش نقد نمایش، نمایش های "ملی"، "تاج عروس، خاله و خروس"، "غبار"،"مرده ریگ" و "گزارش سرگذشت دو روزنامه نگار" مورد بررسی قرار گرفته اند. در بخش در گستره تئاتر ایران، تاریخچه هنر تئاتر استان گلستان و گفت و گوهایی با پیش کسوتان این استان منتشر شده است. بخش پرونده ویژه این شماره نیز به سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اختصاص دارد و در بخش نقد و تحلیل نمایشنامه، نمایشنامه "آندروماک" اثر ران راسین و کتاب "صوت، صدا، گفتار" اثر محمودرضا رحیمی نقد و بررسی شده است. زندگی همراه با خطر: تئاتر جایگزینی جدید تورنتو/ پاتریشیا کینی که توسط محمود عزیزی ترجمه شده است مقاله این شماره مجله نمایش به شمار می رود. در بخش پاسداشت نیز بیوگرافی و گفت و گو با شمس فضل الهی، بازیگر پیش کسوت عرصه تئاتر تلویزیون و رادیو و مرتضی احمدی به چاپ رسیده است. همچنین بخش کاریکاتور صد و شصت و دومین و صد و شصت و سومین شماره مجله نمایش به کاریکاتور شهرام زرگر اختصاص دارد.

اخبار تئاتر ایران و جهان، در فضای مجازی، اخبار ویژه، معرفی نشریات و کتاب های خارجی، دیدار یاران از جمله دیگر بخش های این نشریه محسوب می شوند.

گفتنی است، مجله نمایش با صاحب امتیازی انجمن هنرهای نمایشی ایران، مدیر مسئولی حسین مسافرآستانه و سردبیری نصرالله قادری منتشر می شود.

انتهای پیام/53