به گزارش هنرآنلاین، امین مرادی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان کردستان در سنندج اظهار داشت: از این تعداد آثار و پس از بازبینی توسط داوران 11 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

وی گفت: در بخش داستان کردی و فارسی سه اثر، داستان کودک یک اثر، شعر کردی سه اثر، شعر فارسی سه اثر و در بخش شعر کودک نیز یک اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

به گفته وی از این تعداد آثار ارسال شده به جشنواره 130 اثر مربوط به بخش شعر و 32 اثر نیز مربوط به بخش داستان بود.

مرادی هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه سازی برای ارتباط بیشتر هنرمندان جوان با اساتید، کشف استعداهای جوان و حمایت از آثار و تولیدات آنها به منظور ارتقای توانایی هنرمندان جوان عنوان کرد.

رییس حوزه هنری کردستان اظهار کرد: تقویت وارتقاء کیفیت آثار تولید شده و تلاش برای تولید آثاری که علاوه بر ارزش ها، برای مخاطبین نیز جذابیت داشته باشد، از دیگر اهداف جشنواره است.

وی استقبال شاعران و نویسندگان جوان استان از این جشنواره را چشمگیر عنوان کرد و افزود: داوران سطح کیفی و کمی آثار ارسال شده را نیز بسیار مطلوب ارزیابی کردند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره محفل و محیطی است برای شناخت استعدادهای گمنام که پس از شناسایی بتوان از آنها در قالب چاپ آثار حمایت شود.

در ادامه این آیین تعدادی از شاعران نویسندگان جوان به قرائت آثار خود پرداخته و در پایان از صاحبان آثار برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/