به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، "راه آبی ابریشم" آخرین ساخته محمد بزرگ نیا در مقام کارگردان بوده که این فیلم از محصولات بنیاد سینمایی فارابی است و در سال هشتاد و نه تولید شده است. این فیلم به تهیه کنندگی حسن بشکوفه در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و در مهرماه سال 90 اکران عمومی شد.

"راه آبی ابریشم" از پروژه های فاخر و ملی سینمای ایران بود که بودجه میلیاردی در اختیار داشت.

"راه آبی ابریشم" ساخته محمد بزرگ‌نیا در مقطع زمانی قرن چهارم هجری و حول محور زندگی سلیمان ابن‌سیراف از بزرگ‌ترین دریانوردان ایرانی می‌گذرد و اوج تاریخ دریانوردی ایران را به تصویر می‌کشد. فیلمبرداری این فیلم در جزیره قشم، تهران و کشور تایلند انجام و در چین به پایان رسید.

بازیگران اصلی "راه ابی ابریشم" عبارتند از بهرام رادان، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پگاه آهنگرانی، پیام دهکردی و عزت اله انتظامی ...

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستان سفر دو کشتی ناخدا سلیمان و ناخدا ادریس، که برای اولین بار می‌خواهند مال‌التجاره خود را از میانه اقیانوس به کشور چین برسانند. شازان ابن یوسف که به تحصیل علم نجوم در دارالعلوم شیراز مشغول است، وظیفه کتابت در کشتی ناخدا سلیمان را می‌پذیرد و به سفری دشوار و ناممکن می‌رود و از حوادث و ماجراهای این سفر نامه می‌نویسد.

انتهای پیام/