به گزارش هنر آنلاین، رضا عطاران کارگردان و بازیگر سینما ، از اتمام فیلمبرداری فیلم کوتاه سه دقیقه ای که برای بخش نگاه هنرمند جشنواره همراه تهران ساخته است خبرداد.

این بازیگر سینما درباره حضورش در جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: ابتدا که فکر را شنیدم ، ایده جالبی بود. فکر کردم که هر چه بیشتر با آن درگیر شوم کار خلاقه بهتری تولید خواهد شد. سادگی ایده می تواند در نهایت مشکل آفرین باشد و از همین ایده هاست که می توان فیلم های خوبی ساخت.

وی معتقد است: بخش نگاه هنرمند و حضور افراد مشهور می تواند تاثیر خوبی بر مخاطب جشنواره داشته باشد. همین که افراد مشهور ترغیب شده اند تا برای جشنواره فیلم بسازند ، اهمیت موضوع را بیشتر می کند.

این کارگردان تلویزیون دلیل کم توجهی تلویزیون به پیشرفت های تکنولوژی و دستاورد های حوزه دیجیتال را رویکرد سهل الوصول فیلمسازان عنوان کرده و گفت: فکر می کنم پرداختن به فناوری های تازه شروع خوبی در تلویزیون داشت اما در عمل این اتفاق نیافتاد چون مثل خیلی چیزهای دیگر که سعی می کنیم از لحاظ بودجه و تمرکز سهل باشد مورد بی توجهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: وقتی به کسی می گفتی که این پلان به اندازه یک دهم بودجه خرج بر میدارد آن را به شکل بسیار ابتدایی انجام میداد. پرداختن به فناوری های تازه در حوزه دیجیتال تخصص و بودجه بالایی لازم دارد.

عطاران تفاوت استفاده خبری از تصاویر موبایلی و استفاده هنری را در کیفیت آن دانسته و گفت: در تصاویر خبری ، کیفیت تصویر مهم نیست چون خود رویداد و خبری که در آن وجود دارد از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی مهمترین مصرف کنندگان تصاویر موبایلی را نسل جوان و نوجوان دانسته و تصریح کرد: معمولا جوانان 15 تا 23 سال جذب تصاویر موبایلی می شوند و بعد می فهمند که چیز خاصی نبوده! هر از چند گاه یک فناوری مثل موج کسترش پیدا می کند و از یادها می رود. زمانی پیامک که چیز عجیبی بود بیشترین استفاده را داشت اما استفاده از آن کمتر شد. در حال حاضر هم شکل تبلیغاتی به خود گرفته است. کم کم چیزهای تازه تری جای آن را می گیرند.

این هنرمند درباره تعریف خود از موبایل گفت: به تلفن همراه از دو منظر عیب و حسن می توان نگاه کرد. از آنجا که ارتباط های اضافه را دوست ندارم و یکی از چیزهایی که باعث ارتباط های اضافه می شود همین موبایل است. شاید در سال جدید آن را کنار بگذارم و تنها شماره های لازم را نگه دارم.

انتهای پیام/