به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی در نشست خبری طرح جامع حکمت رضوی در محل سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشور با جامعه هنرمندان عاشق و دلداده سیره اهل‌بیت مواجه هستیم؛ هنرمندان عاشقی که عشق بی‌بدیل خود را همواره در آثار خود نمایان کرده و می‌کنند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه نگاه کارگروه تخصصی هنری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نگاهی مبتنی بر دانش‌افزایی و معرفت‌افزایی است، خاطرنشان کرد: امروز ‌پس از گذر 10 ساله از برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) باید بازنگری ویژه‌ای داشته باشیم تا ضمن رفع نواقص بتوانیم گام‌های موثر در مسیر ارتقا برداریم.

وی تصریح کرد: نگاه معرفتی به ائمه اطهار به‌ ویژه امام رضا(ع) نگاهی لایتناهی بوده و از همین حیث دانستن و فراگیری هرچه بیشتر باز هم مراتب معرفت و اطلاعات بیشتر را می‌طلبد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) باید سرشار از محتوا و مفاهیم غنی باشد، خاطرنشان کرد: هر قدر در عرصه شناخت و معرفت حضرت گام‌های موثرتری برداریم شاهد آثار پخته‌تر و غنی‌تر در جشنواره هستیم.

شاه‌آبادی ادامه داد: طرح جامعه حکمت رضوی در مسیر افزایش اطلاعات و معرفت هنرمندان کشور بوده و از همین حیث دوره آموزشی فشرده در قالب کارگاه 60 ساعته آموزشی طراحی شده که هر گروه در مجاورت مضجع شریف رضوی به مدت یک هفته آموزش می‌بینند.

وی خلق آثار با غنای محتوایی فرهنگ رضوی را در راس مهم‌ترین دستاوردهای این طرح توصیف کرد و افزود: این دوره نقطه عطفی در مسیر زندگی هنرمندان عاشق اهل بیت بشمار می‌رود و برگزاری آن در کنار حرم مطهر رضوی معنویت آن را مضاعف کرده است.

رئیس کارگروه تخصصی امور هنری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: برای این دوره‌های آموزشی، 25 جزوه مستقل طراحی و تنظیم شده و پس از گذراندن دوره‌ هفت روزه با کسب نمرات قابل قبول هنرمندان از امتیازات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: نخستین دوره هفت روزه این دوره آموزشی با 75 هنرمند از 19 استان آغاز به‌کار کرده و دیگر دوره‌ها پس از تعطیلات ایام نوروز برگزاری می‌شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرکت 1700 هنرمند در طرح جامع حکمت رضوی خبر داد و افزود: این تعداد در شش ماه از طریق سایت ثبت نام کرده‌اند و اولویت در شرکت در وهله نخست با برگزیدگان 10 دوره است.

شاه‌آبادی از تعیین سطح شرکت‌کنندگان در این طرح یاد کرد و اظهار کرد: در این دوره آموزشی از طریق سایت دفترچه‌های تعیین سطح ارائه شده تا به وسیله آن یکسان‌سازی در اطلاعات افراد شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی صورت گیرد.

وی با اشاره به محتوا و سرفصل‌های آموزشی این دوره‌های فشرده گفت: زندگینامه امام رضا(ع)، مناظرات حضرت، امام شناسی، اسناد مرتبط با حقایق در باب شخصیت حضرت، یاران حضرت، آداب زیارت، روایات معتبر درباره ایشان، نقد سریال ولایت عشق، فرهنگ و تمدن از دیدگاه امام رضا(ع) از مهم‌ترین سرفصل‌های تدریسی در این دوره آموزشی است.

رئیس کارگروه تخصصی امور هنری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تاکید کرد: این کارگاه آموزشی در هشت دوره و در هر دوره برای 120 نفر طراحی شده و با تفکیک جنسیتی چهار هفته برای بانوان و چهار هفته برای آقایان برگزار می‌شود.

معاون امور هنری وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: باید نتیجه ملموس طرح جامع حکمت رضوی را در کیفیت آثار ارائه شده به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مشاهده کنیم.

انتهای پیام/38