"جمشید حقیقت شناس"؛ مدیر نگارخانه‌های خانه هنرمندان در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین درباره نمایشگاه تصویر سال که از پنجم اسفندماه آغاز شده است گفت: امسال دهمین نمایشگاه تصویر سال به همت سیف الله صمدیان برگزار شده است. در این نمایشگاه جریان هنری در رشته‌های عکس، پوستر و کاریکاتور کشور مرور می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه‌ها در رشته‌های مختلف اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی نیاز هنر کشورمان است تا بتوانیم عملکرد هنر عکاسی را بررسی کنیم. خوشبختانه این نیاز هنری کشور را سیف الله صمدیان در حد توانش برآورده کرده است.

مدیر نگارخانه‌های خانه هنرمندان با اشاره به اینکه این نمایشگاه پتانسیل بالایی برای برگزاری دارد، گفت: واقعیت این است که در طول سال برای مثال در حوزه عکاسی اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد به همین دلیل به تصویر کشیدن این اتفاقات نیاز به حمایت سازمان‌های مختلف دارد. در واقع این اتفاق را نمی‌توان برعهده یک نفر گذاشت بلکه به یک تیم و تشکیلات نیاز است تا آن طور که باید حق مطلب ادا شود.

او که معتقد است، نمایشگاه تصویر سال اتفاقی ملی است درباره فضای نمایشگاهی این آثار اظهار کرد: برای نمونه فضای نگارخانه‌های خانه هنرمندان برای چنین اتفاق ملی بسیار محدود است. از طرفی بخشی از این نمایشگاه را می‌توان در سایر شهرها و حتی در نمایشگاه‌های بین المللی به نمایش گذاشت. بنابراین برای به ثمر رسیدن این حرکت همه باید در کنار هم مجریان این نمایشگاه را حمایت و همراهی کنند.

حقیقت شناس همچنین گفت: اگر فضای نمایشگاهی ما با حجم کار مناسب باشد به طور حتم نمایشگاهی 50 برابر حجم آثار کنونی به نمایش گذاشته می‌شود. از طرفی چاپ کتاب تصویر سال هم امر مهمی‌است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/31/34