به گزارش هنرآنلاین، نخستین بار نزدیک به صد سال پیش نمایشگاهی از آثار کاندینسکی در بلژیک برگزار شد که به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نبود اما کارشناسان معتقدند؛ این‌بار قضیه متفاوت است و مردم همه کارهای وی را دوست خواهند داشت، یا دستکم بیشتر کارهایش را خواهند پسندید.

اوینیا پترووا از مسئولان موزه دولتی روسیه درباره آثار این هنرمند معتقد است: "نقاشی‌ها هرچه باشند، احساس و عاطفه به همراه دارند و مشاهده‌کنندگان این امر را درمی‌یابند. او احساسات بسیاری را به تابلوهایش منتقل کرده و شاید این رمز موفقیت وی باشد."

ایزابل وانهوناکر نیز به عنوان یکی از مسئولان موزه سلطنتی بلزیک در این‌باره می‌گوید: "از آنجایی‌که کاندینسکی بسیار مسافرت می‌کرده و در بسیاری از کشورهای اروپایی سکونت گزیده بود، وضعیتی معلق داشت، درست مثل آنچه ما تعلیق میان فرهنگ سودمحور غربی و پیشروی و آوانگاردیسم فرهنگی روس می‌نامیم. او راهی را به سوی هنر آبستره گشود. او برای مردمان نسل خودش و همچنین برای آیندگان بسیار مهم بود."

به نوشته یورونیوز، واسیلی کاندینسکی متولد روسیه، دوران کودکی‌اش را در شهر اودسای اوکراین گذراند و سپس در روسیه، آلمان و فرانسه زندگی کرد. کاندینسکی در آثارش اسطوره، واقعیت، احساس و مشاهده را درهم می‌آمیزد. تابلوهای وی به مدت صد سال چشم‌های بسیاری را به خود خیره کرده

پیش از این نیز با هدف آگاه کردن و نزدیک شدن نگاه بلژیکی‌ها با هنرمندان آوانگارد روس آثاری از هنرمندان هم‌دوره کاندینسکی، همچون میخاییل لارینوو، ناتالیا گونچارووا و کازیمیر ملویچ در موزه سلطنتی هنرهای بلژیک به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/