به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، بررسی‌های به عمل آمده پس از نقد یکی از خبرگزاری های داخلی به سرقت نمایشی در تولید نمایش "ویتسک" رضا ثروتی از یک نسخه آلمانی نتیجه ای را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه دکور نمایش "ویتسک" ثروتی 3 سال پیش و در سال 2010 ساخته شده در حالی که نسخه آلمانی این اثر انتهای جولای 2011 به روی صحنه رفته است.

از طرفی با توجه به تیتر مطلب مورد نظر یعنی "جایزه ویژه جشنواره تئاتر فجر به «خلاقیت جعلی»" توجه به این نکته هم لازم است که در این جمله داوری جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم به نقد کشیده شده است.

البته این بار نخست نیست که "ویتسک" رضا ثروتی به حاشیه کشیده می‌شود. چندی پیش هم شنیدیم که خطاب به ثروتی نقدهای تندی وارد شد که چرا نام خود را به عنوان نویسنده اثر آورده در صورتیکه نمایش حاصل یک ترجمه بر اساس نمایشنامه‌ گئورگ بوشنر بوده است و چرا باید ثروتی نام مترجم را حذف کرده و نام خود را به ‌عنوان نویسنده درج کند که ثروتی دراینباره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تنها 20درصد متن اصلی در اجرای وی باقی مانده و وی نویسنده 80 درصد نمایش بوده است.

به هر تقدیر لزوم برگزاری یک جلسه نقد و بررسی برای این اثر به شدت احساس می‌شود چرا که نمایش "ویتسک" به کارگردانی رضا ثروتی با حضور در جشنواره تئاتر فجر بین المللی شد و جایژه ویژه را هم از آنِ خود کرد. جلسه ای که بتواند یکجا از حیثیت این نمایش و جایزه ویژه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر دفاع کند.

انتهای پیام/52/53