به گزارش هنرآنلاین، رجبعلی فلاح استقرار گروه های نمایشی را به عنوان یک طرح ملی و تأثیرگذار برای تئاتر در شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: آیین نامه جدید کمک می کند گروه های نمایشی در شهرستان ها ادغام شوند و به این طریق گروه هایی نسبتا حرفه ای ایجاد شوند که در بدنه شان افراد تحصیلکرده و پیشکسوتان تئاتر دیده خواهند شد.

وی در همین رابطه متذکر شد: البته باید شورای بررسی استان بصورت شفاف عمل کند و از اختیارات انجمن نمایش استان ها کاسته نشود. همچنین علیرغم اینکه از طریق این طرح گروه‌ها دارای کارنامه‌ای با هویت خواهند شد، اگر تمام اطلاعات یک گروه شامل فعالیت‌ها و موفقیت‌هایی که کسب کرده در یک جا جمع شود، مجریان طرح نیز ثمره کارشان را خواهند دید و می‌توانند دلگرم‌تر از گذشته به حمایت از گروه‌ها بپردازند.

فلاح در همین رابطه افزود: خوشبختانه طرح مراحل اولیه و زیر بنایی خود را پشت سر گذاشته است و یکی از اهداف باید تمرکززدایی باشد و امید است با ایجاد طرح استقرار گروه‌ها شاهد رونق و پویایی در عرصه تئاتر کشور باشیم. بدون شک تقسیم عادلانه امکانات نشاط و سرزندگی بیشتری در تئاتر کشور ایجاد خواهد کرد.

طرح استقرار گروه‌های نمایشی به منظور حمایت از گروه‌های تئاتر شهرستان و امکان بهره‌گیری از امکانات عادلانه، به مدت دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/