سفیر کشور اندونزی پس از بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره در گفت‌و‌گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: اندونزی بزرگترین کشور مسلمان جهان است. در کشور ما خانم‌ها از پوشش اسلامی استفاده می‌کنند اما این در دنیا معروف است که مسلمانان اندونزی میانه‌رو هستند و از ایده‌های جدید و نو‌آوری‌ها استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: برای همین هم امسال در جشنواره مد و لباس ایران شرکت کرده‌ایم تا ببینیم ایران در زمینه مد اسلامی چه نوآوری‌هایی داشته است. من اطمینان دارم که اندونزی هم به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی می‌تواند با ایده‌های خود به رشد و شکوفایی این جشنواره کمک کند.

سفیر اندونزی افزود: به نظر من خلاقیت حد و مرزی ندارد و انسان همیشه می‌تواند با نوآوری‌های جدید حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. درست مثل همین اتفاقی که در حال حاضر در کشور شما افتاده است.

جوریت ادامه داد: با وجود اینکه این دومین جشنواره مد و لباس ایران است اما به نظرم کشور شما پتانسیل این را دارد که جشنواره‌های بزرگتری در این حوزه برگزار کند. طراحان ایرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند مشروط بر اینکه برایشان موقعیت طراحی فراهم شود. در کل دنیا بیش از 50 کشور مسلمان نشین وجود دارد که در میان آن‌ها 9 کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند. فکر می‌کنم اگر کارتان را به همین جدیت پیش ببرید در سال آینده بتوانید تعداد بیشتری از کشورهای اسلامی را در جشنواره خود داشته باشید.

وی در پایان با نگاهی کلی به آثار موجود در جشنواه مد و لباس فجر گفت: هر لباسی که در اینجا می‌بینم نمونه‌ای از خلاقیت و هنر طراحان ایرانی است و هرکدام به نوبه خود زیبایی ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/31