به گزارش خبرگزاری هنر ایران، دکتر محمد سرافراز، مدیر شبکه انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی، در نامه‌ای سرگشاده، هجمه‌ی هدایت ‌شده توسط رییس فرانسوی - اسرائیلی شرکت ماهواره‌یی یوتل‌ست، علیه رسانه‌های ایران را محکوم کرد.

آنچه در زیر می‌خوانید، برگردان متن کامل این نامه است که روز سه شنبه (۱۵ اسفند، ۵ مارس) منتشر شد:

آقایان و خانم‌های عزیز

این نامه را در رابطه با هجمه رسانه‌یی ضد ایرانی که آقای میشل دو روزن، مدیر یوتل‌ست به راه انداخته می‌نویسم. وی با ارسال نامه‌های متعدد به شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای، از آنها خواسته است که همکاری با شبکه‌های تلویزیونی ایران را متوقف کنند.

آقای روزن در نامه‌های خود، تحریم‌ها را علت لزوم توقف پخش پرس تی‌وی و دیگر رسانه‌های ایرانی ذکر کرده است:

۱- تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه آقای عزت الله ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی

۲- و تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت امریکا علیه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رئیس آن

علت تحریم‌های اتحادیه اروپا و تحریم‌های امریکا، پخش تلویزیونی اعترافات متهمین به اقدام علیه امنیت ملی ایران توسط شبکه‌های داخلی این کشور اعلام شده است. این در حالی است که متهمین و وکلای آنها هرگز با پخش این اعترافات مخالفت نکرده و حتی ماهیتِ قانونی آنها را نیز به چالش نکشیده‌اند.

با وجود این، امریکا و اتحادیه اروپا حتی بدون اینکه از سازمان صدا و سیما خواستار ارائه توضیحی شوند یا به صورت قانونی و قضایی به این مساله رسیدگی کنند، تحریم‌هایی غیر قانونی را علیه تمام رسانه‌های ایران اعمال کرده‌اند. سازمان صدا و سیما حتی پیش از آنکه فرصت بیابد، روایت خود را از این ماجرا ارائه دهد، هدفِ تحریم قرار گرفت.

قویا توصیه می‌شود که تک تک شرکت‌های ماهواره‌یی، قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی راساً در مورد ادعاهای آقای روزن تحقیق کنند.

در ذیل، برخی از ملاحظات پرس تی‌وی آورده می‌شود:

۱- مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا، در پی پرس و جوی ما به صورت مکتوب پاسخ داد که تحریم‌های این اتحادیه به هیچ وجه رسانه‌های ایران را شامل نمی‌شود و این بدان معناست که هیچ دلیلی برای توقفِ پخش شبکه‌های تلویزیونی ایران وجود ندارد.

۲- در رابطه با تهدیدهای اخیر آقای روزن مبنی بر تحریم‌های امریکا علیه سازمان صدا و سیما، باید گفت که این نیز هجمه‌ای دیگر در راستای دروغ پراکنی است. چنین تحریم‌هایی هرگز اجرایی نشده و اعمال این گونه تحریم‌ها در آینده نیز در هاله‌ای از ابهام است.

نکات ذکر شده، این سوال مهم و جدی را مطرح می‌کند که چرا آقای روزن حتی با وجود اعمال نشدن چنین‌ تحریم‌هایی از سوی امریکا و اتحادیه اروپا، این چنین اصرار دارد که پخش شبکه‌های ایرانی متوقف شود؟ هجمه آقای روزن علیه رسانه‌های ایران آشکارا در تضاد با اصول و معیارهای اساسی آزادی بیان قرار دارد. پرس تی‌وی و دیگر شبکه‌های ایران، حق قانونی خود می‌دانند که علیه این هجمه بی‌سابقه غرب بر

ضدِ آزادی بیان، اقامه‌ی دعوی کنند.

علاوه بر این، رسانه‌های ایران تلاش خواهند کرد که افکار عمومی جهان را نسبت به ریاکاری و معیارهای دوگانه آنانی که ادعا می‌کنند از زمان رنسانس، بیشترین ارزش را برای حقوق بشر به ویژه آزادی بیان قائل بوده‌اند، آگاه کنند. این رویداد بدون تردید لکه‌ی ننگی‌ست بر پیشانی یوتل‌ست و مدیر آن؛ فردی که یک تبعه اسرائیلی است و از دستورات لابی صهیونیسم در امریکا و اروپا پیروی می‌کند.