به گزارش هنرآنلاین، ابوالحسن امامی گفت: خلیج فارس هویت ملی ایرانیان و مظهر صلح و دوستی بوده و برای پاسداری از هویت ملی و بین‌المللی جشنواره فوق برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزار کنندگان نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی نماهنگ خلیج فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و انجمن سینمای جوانان گرگان هستند.

خلیج فارس مظهر صلح و دوستی است

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان گلستان برخی از اهداف جشنواره فوق را گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای پاسداری از هویت ملی و بین‌المللی خلیج فارس به عنوان مظهر صلح و دوستی و ارتقا سطح تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای همسایه و جهان برشمرد.

امامی ادامه داد: شناسایی، معرفی و گرامی داشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، ادبی و هنری، علمی، پژوهشی و تاریخی مرتبط و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار بخش دیگری از اهداف نخستین جشنواره بین‌المللی نماهنگ خلیج فارس هستند.

به گفته وی تجلیل از پایداری و مرزبانی مردم ایران اسلامی از خلیج فارس، بزرگداشت شهدای خلیج فارس و نشان دادن چهره استعمارگران و نفی سلطه بیگانه در منطقه خلیج فارس دیگر اهداف این جشنواره هستند.

استکبارستیزی مردم جنوب ایران یکی از موضوعات این جشنواره است

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان گلستان موضوعات جشنواره فوق را طبیعت، محیط زیست، تاریخی، سیاسی، اجتماعی، کار و زندگی در حاشیه خلیج فارس، صلح و دوستی، پایداری و مرزبانی، شهدای خلیج فارس، سلحشوری و دلاوری‌ها، چشم‌انداز خلیج فارس و چو ایران نباشد، تن من مباد عنوان کرد.

امامی تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در قالب موضوعات دیگری همچون مقایسه تطبیقی نقشه‌ها، هواپیمایی که در خلیج فارس مورد حمله قرار گرفت، خلیج همیشه فارس، نفی سلطه بیگانه، غیرت ملی و هویت اسلامی و ایرانی به روایت اسناد و نقشه‌ها تهیه کنند.

وی ادامه داد: استکبارستیزی مردم جنوب، فرهنگ اقوام و همدلی و وحدت بخش دیگری از موضوعات نخستین جشنواره بین‌المللی نماهنگ خلیج فارس هستند.

بیستم فروردین ماه آخرین مهلت ارسال آثار است

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان گلستان آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را بیستم فروردین ماه 1392 و انتخاب و داوری آثار را سی و یکم فروردین ماه سال آینده اعلام کرد.

امامی با بیان اینکه زمان اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی نماهنگ خلیج فارس در آینده نزدیک اعلام می‌شود، اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره آثار خود را به گلستان، گرگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه جشنواره بین‌المللی نماهنگ خلیج فارس ارسال و یا با شماره تلفن 2251322-0171 و شماره نمابر 2251322-0171 تماس حاصل کنند.

به گفته وی، فرم شرکت در این جشنواره از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به نشانی www.golestan.farhang.gov.ir قابل دریافت است.

نشست‌های تخصصی در حاشیه جشنواره برگزار می‌شوند

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان گلستان متذکر شد: در حاشیه این جشنواره نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید صاحب‌نظر برگزار و کارگردانان نماهنگ‌های راه‌یافته به بخش مسابقه نیز به عنوان مهمان دبیرخانه پذیرش خواهند شد.

امامی اذعان داشت: هزینه‌های رفت و آمد، اسکان و پذیرایی در طول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود و به شرکت‌کنندگان در مرحله پایانی متناسب با موقعیت استان کمک هزینه سفر پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/‌