فرزاد‌ هاشمی‌ رئیس انجمن عکاسان در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: از ابتدای سال آینده برنامه "در جمع عکاسان ایران" را در 10 شهر برگزار می‌کنیم. طبق این برنامه هر ماه این نمایشگاه را به یکی از شهرهای کشور می‌بریم و در برنامه‌ای 2 تا 3 روز ضمن به نمایش گذاشتن نمایشگاه 10 روز با عکاسان ایران کارگاه‌های آموزشی و نشست برپا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ای که در آذرماه با عنوان "10 روز با عکاسان" در تهران برپا شد گفت:: از ابتدای سال آینده هم هر ماه این نمایشگاه که از 140 قطعه عکس تشکیل شده است را در آن شهر به نمایش می‌گذاریم. در حاشیه این مراسم به همراه جمعی از اعضای هیئت مدیره و اساتید عکاسی در طول سه روز کارگاه‌های آموزشی فنی و تئوریک هم برپا می‌شود. از طرفی نشست‌هایی با هدف بررسی مشکلات و معضلات عکاسی در آن شهر هم برگزار می‌شود. نمایش فیلم هم بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در هر شهر خواهیم داشت.

رییس انجمن عکاسان با تاکید بر اینکه این برنامه که تا آذرماه سال آینده برگزار می‌شود تنها مربوط به اعضای انجمن عکاسان نیست اظهار کرد: تمام افرادی که در آن شهر به عکاسی مشغولند می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

هاشمی‌همچنین درباره انتخاب شهرها برای نمایش این آثار اظهار کرد: برای برپایی نمایشگاه 10 روز با عکاسان شهرهایی را انتخاب می‌کنیم که سابقه عکاسی داشته باشند. طوری که یا کانون‌های عکاسی دارند یا هنرمندان عکاس بسیاری در آن شهر حضور دارند.

این هنرمند عکاس درباره تقویم برگزاری این نمایشگاه در استان‌ها تصریح کرد: برای فروردین بوشهر را انتخاب کرده‌ایم. اردیبهشت‌ماه هم این نمایشگاه به مشهد می‌رود اما خرداد به دلیل امتحانات پایان سال دانشجویان و برگزاری انتخابات نمایشگاهی برگزار نمی‌کنیم. اصفهان و شیراز هم در تیر و مردادماه برپا می‌شود باقی شهرها هم به مرور اعلام می‌شود.

انتهای پیام/31/34