به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی افزود: خداوند چهار چیز را در نهاد انسان ها مخفی نگه داشته است که همگان به دنبال دست یافتن به آن ها هستند که شامل رضای پروردگار، دوستان خدا، اجابت پروردگار و بندگان خوب خدا می باشد.

وی به اهمیت و نقش جایگاه مسجد در اسلام و به ویژه انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام پس از هجرت به مدینه، ساخت مسجد را در اولویت قرار داد و انقلاب اسلامی ایران نیز از مساجد آغاز و سپس در جامعه گسترش یافت.

مدیرکل ارشاداستان هرمزگان اضافه کرد: تمام بندگان صالح خداوند، عرفا، حکما، دانشمندان و نخبگان اسلامی در مساجد پرورش یافته اند و هم اکنون کانون های فرهنگی - هنری مساجد این وظیفه خطیر را به همراه دارند.

مرشدی یادآور شد: مشارکت حقیقی مردم از طریق مساجد اتفاق می افتد و به یمن وجود کانون های فرهنگی - هنری مساجد و جذب و تربیت جوانان مستعد و متعهد یک بسیج فرهنگی به وجود آمده است که نتیجه آن در آینده ای نزدیک، انقلاب فرهنگی در همه ابعاد خواهد بود.

وی افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری کار فرهنگی در صورتی اثر گزار خواهد بود که از مساجد آغاز شود و کارهایی که در مسجد انجام می پذیرد در تقابل با تهاجم فرهنگی دشمنان است زیرا مساجد باعث ایجاد ارتباط، انس و الفت مردم با قرآن، اسلام و اهل بیت (س) می شوند و نمونه عالی آن می توان از اقدام های ارزنده کانون فرهنگی - هنری روستای کردر نام برد.

در ادامه مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد هرمزگان گزارشی از وضعیت کمی و کیفی کانون های مساجد استان ارائه داد و گفت: هم اکنون 454 کانون فرهنگی - هنری مساجد در هرمزگان به همت و حمایت ائمه جمعه و جماعت و دل سوزان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد پهلوانی افزود: با تلاش و کوشش کانون های مساجد تاکنون چندین برنامه ملی هم چون همایش بین المللی امام سجاد(ع)، جشن های زیر سایه خورشید و ... در استان هرمزگان برگزار شده است که بسیاری از این اقدام ها به عنوان الگوی نمونه در کشور مطرح شده است.

وی اضافه کرد: کانون فرهنگی - هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر با راه اندازی جشنواره زیر آسمان هشتم و میزبانی جشنواره سرود روستایی رضوی به عنوان بهترین و فعال ترین کانون در کشور مطرح می باشد که باعث مباهات و افتخار هرمزگانی ها و مردم ولایت مدار می باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان هرمزگان خاطر نشان کرد: دفتر ویژه کانون های فرهنگی - هنری مساجد در شرق استان به مرکزیت میناب راه اندازی شده است و می تواند ظرفیت بسیار خوبی جهت رونق فعالیت های دینی و مسجد باشد.

پهلوانی با تأسیس حوزه علمیه در شهرستان میناب اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از مشکلات مساجد شهرستان میناب نداشتن امام جماعت می باشد و امیدوارم أعضای کانون های مساجد با ثبت نام در حوزه علمیه شهرستان میناب؛ این شهرستان را از نظر عالم و روحانی خودکفا کنند. انتهای پیام/