به گزارش هنرآنلاین، داوود محمدی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش این دو سالانه با اشاره به غنای آثار به نمایش درآمده گفت: طراحی، هنری پایه‌ای و بسیار حایز اهمیت محسوب می‌شود. اینکه برای اولین بار در استان ما جشنواره‌ای مختص به طراحان شهر با به نمایش گذاشتن آثاری مطلوب به لحاظ کیفی و کمی برگزار می‌شود؛ گواه خوبی برای وجود پایه‌های قوی این هنر در قزوین می‌باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قزوین هم با اذعان به استقبال از اولین دوسالانه طراحی گفت: هنرمندان استان به خوبی توانستند با موضوعات اعلام شده ارتباط برقرار کنند. ارسال آثاری با کیفیت مطلوب از نشانه‌های همین ارتباط معنایی است. محمد حسین شفیعی ها، ارتقاء قدرت فنی و هنری در کنار تشویق هنرمندان به تامل در معنا را از جمله دلایل برگزاری اولین دوسالانه طراحی قزوین دانست و اظهار امیدواری کرد این جشنواره در سال‌های آینده روند پرفروغ‌تری داشته باشد.

اولین دوسالانه طراحی قزوین در دو بخش آزاد و دانشجویی با محوریت نقش دین در دنیای امروز، فرهنگ زندگی سالم در کنار هم، معضلات اجتماعی، فرهنگ شهروندی، برداشت از فرامین بزرگان، احادیث و قرآن کریم و همچنین نگاهی به خود با به نمایش گذاشتن 140 اثر منتخب از مجموع 330 اثر فرستاده شده، افتتاح شد.

آثار منتخب در نگارخانه محصص مستشاری به نمایش درآمده است، همچنین بخشی از طراحی‌های قدیمی طراحان شهر که به 20 تا 30 سال پیش برمی‌گردد در کنار آثار داوران جشنواره در نگارخانه مهر حوزه‌ی هنری قرار گرفته و به مدت یک هفته میزبان علاقمندان خواهد بود.

در جریان برگزاری اولین دوسالانه طراحی قزوین، همایشی نیز به شیوه‌ی کارگاهی و با محوریت موضوعات اعلام شده، در سالن آمفی‌تئاتر مولانا در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/38