به گزارش هنرآنلاین، این فیلم در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با آرای تماشاگران برنده سیمرغ شده بود و به گفته درخشنده کارگردان و تهیه کننده آن، عید فطر اکران عمومی خواهد شد.

پیش از تجلیل از پوران درخشنده، مجری برنامه گفت: با وجود تبلیغات انجام شده از سوی برگزار کنندکان مراسم مبنی بر حضور مریلا زارعی در اکران اختصاصی فیلم «هیس...» در بوشهر، اما وی به پرواز نرسید.

وی خبر داد که پنج شنبه شب هفته جاری در سینما بهمن نشست تجلیل از فیلمسازان موفق بوشهری با حضور رویا نونهالی، پگاه آهنگرانی، شبنم مقدم و رویا میرعلمی برگزار خواهد شد.

پس از تماشای این فیلم 90 دقیقه ای، پوران درخشنده و نیما صفایی کارگردان و بازیگر فیلم به روی سن دعوت شدند.

درخشنده در آغاز سخنانش گفت: از صمیم قلب بوشهری ها را دوست دارم و پس از مذاکرات اولیه، قبول کردم که نخستین اکران اختصاصی فیلم پس از جشنواره فجر در بوشهر باشد.

وی افزود: تمایل داشتم این فیلم در عید نوروز اکران شود که با مشکلاتی مواجه شد و قرار است عید فطر این اتفاق بیفتد.

مردم اسپانسر من هستند

پوران درخشنده با بیان اینکه تلاش کرده ام در مسیر مردم حرکت کنم، گفت: این فیلم هم در راستای این تلاش بود و جایزه خود در جشنواره فجر را از مردم دریافت کرد.

کارگردان و تهیه کننده "هیس... دختران فریاد نمی زنند" با بیان اینکه موضوع فیلم از مدتها پیش در ذهنم بود، افزود: قرار بود چیزی را مطرح کنم که اغلب اوقات در دل قربانیان می ماند و بازگو نمی شود، از این رو سالها فکر کردم که چگونه داستان را مطرح کنم که گرفتار توقیف، سانسور یا مسایل دیگری نشود که نهایتا با کمک خداوند این اثر ساخته شد.

وی افزود: خدا نگاهش را از این پروژه نگرفت و با وجود مشکلات مالی، معطلی 6 ماه برای دریافت پروانه فیلم و مسایل دیگر، اما پروژه به خوبی خاتمه یافت و در جشنواره فجر هم با استقبال مردم مواجه شد.

درخشنده از تمایل برخی دیگر از بازیگران فیلمش برای حضور در بوشهر خبر داد، اما گفت: همگی گرفتار برخی پروژه ها بودند، با این حال نیما صفایی در کنار ماست.

بانوی سینمای ایران در ادامه سخنانش اظهار داشت: وقتی در جشنواره ها خبردار می شویم که فیلمی از بوشهر رسیده، به عنوان داور خوش بین هستیم که اثر خوبی را خواهیم دید.

وی با اشاره به درخشش فیلم "تنهای تنهای تنها" در بیست و یکمین جشنواره فجر تصریح کرد: به قول جوانترها احسان عبدی پور کارگردان بوشهری ترکوند.

پوران درخشنده در پایان سخنانش گفت: آرزو می کنم امکانات صداوسیما، حوزه هنری و نهادهای مربوطه برای فیلم سازان خلاق بوشهری افزایش یافته تا بتوانیم فیلم های بیشتری از این استان داشته باشیم.

نیما صفایی هم که در این فیلم نقش نامزد متهم به قتل را داشت، در سخنانی گفت: دوباره با دیدن فیلم متاثر شدم و همچنان که تماشاگران دیدند، در پلان پایانی فیلم دوباره از دختری دبستانی عکس گرفته شد و قرار بود قربانی باشد، از این رو دختران در این مواقع فریاد بزنند.

وی در ادامه سخنان کوتاهش با بیان اینکه تماشای دوباره فیلم در میان استقبال بوشهری ها لذت بخش بود، گفت: این شهر انسان های خونگرمی دارد که ساز محسن شریفیان هم یکی از نمادهایش است.

در پایان به دلیل خدمات پوران درخشنده به سینمای ایران و موافقت با اکران اختصاصی "هیس..." در بوشهر، لوح سپاس و تندیس روز بوشهر به وی تقدیم شد.

همچنین لوح سپاس به نیما صفایی بازیگر این فیلم اهدا شد.

انتهای پیام/