به گزارش هنرآنلاین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام این مطلب گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس خوزستان بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان و در راستای اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز توسعه کل کشور و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در اهواز برگزار می شود.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره مد و لباس افزود: در این نمایشگاه برخی از طراحان و تولیدکنندگان استان خوزستان حضور دارند و آخرین تولیدات و طراحی های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور نمایش لباس های بومی و محلی خوزستان نیز از دو قوم عرب و لر دعوت شده تا در کنار سایر تولیدکنندگان و طراحان خوزستانی، فرهنگ این خطه را به نمایش بگذارند.

دبیر نخستین جشنواره مد و لباس خوزستان خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره مد و لباس استان خوزستان در راستای ترویج حجاب و عفاف بر اساس الگوسازی مد ایرانی و اسلامی برگزار می شود.

سپهر با بیان اینکه طرح لباس های ارایه شده در این جشنواره از فرهنگ و باورهای اجتماعی ایران اسلامی الهام گرفته شده اند، عنوان کرد: متاسفانه اهداف جشنواره مد و لباس برای برخی از شرکت کنندگان در این جشنواره هنوز جا نیفتاده و تصور آن ها از این جشنواره همچون حضور در نمایشگاه های فصلی است. در صورتیکه این جشنواره به دنبال الگوسازی برای عفاف و حجاب ایرانی اسلامی می باشد؛ امیدواریم، طراحان بتوانند در این راستا موثرتر و بهتر گام بردارند.

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس خوزستانامروز، 16 اسفند، ساعت 7بعد از ظهر، همزمان با دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در تهران، در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می شود.

انتهای پیام/38