به گزارش هنرآنلاین مجموعه آثار هنری "اندی وارهول"، هنرمند، نویسنده، و فیلم‌ساز پیشرو آمریکایی، از بنیان‌گذاران هنر پاپ دههٔ ۱۹۵۰ که گونه‌های حیوانی در معرض انقراض را به صورت چاپی تصویر کرده‌، به زودی در "ساتبی" لندن به فروش می‌رسند.

پیش‌بینی می‌شود این 10 اثر برجسته بین 250 تا 300 هزار پوند خریداری شوند. شعبه انگلیس "ساتبی" در حراجی "آثار چاپی استادان قدیم‌، مدرن و معاصر" خود کارهای وارهول را هم ارائه می‌کند.

اندی وارهول از پیشروان هنر پاپ بود که دهه‌ 1960 اوج شکوفایی‌اش به حساب می‌آمد. در میان آثار او می‌توان تصاویری از "مرلین مونرو" و "الیزابت تیلور" مشاهده کرد که شهرت بالایی دارند.

وارهول در سن 58 پس از انجام یک عمل جراحی در سال 1987 درگذشت.

حراج این مجموعه آثار نایاب از این هنرمند مطرح آمریکایی روز 19 مارس انجام خواهد شد.

درباره اندی وارهول

اندی وارهول در ۶ اوت ۱۹۲۸ (میلادی) در پنسیلوانیا به دنیا آمد. او فرزند سوم یک خانوادهٔ کارگر مهاجر بود.وارهول در سالهای ۱۹۶۰ استودیوی معروف خود را با نام «کارخانه» (The Factory) تأسیس کرد. او با این کار ویژگی یکتایی و ناب بودن اثر هنری را از بین برده و شروع به تولید آثار هنری در مقیاس انبوه کرد. در همین دوره وارهول شروع به نقاشی از تولیدات معروف آمریکایی مانند سوپ کمپبل و بطری کوکاکولا نمود. یکی از شناخته شده‌ترین کارهای او، قوطی‌های سوپ کمپبل است که در سال ۱۹۶۲ میلادی ترسیم شده است.وارهول او شناخته شده‌ترین چهره هنر پاپ و دارای اندیشه‌های بسیار آوانگارد بود.هنر پاپ، هنری کمابیش طاغی و ضد ارزش‌های هنری آکادمیک بود که در میانهٔ قرن بیستم پا گرفت. آثار اندی وارهول یا اندرو وارهولا با وجود آنکه در زمان حیاتش مخالفان بسیاری در میان منتقدان داشت محبوبیت عام زیادی کسب کرد و او را به یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های هنری مبدل کرد. هم‌اکنون بزرگ‌ترین موزهٔ دنیا که به یک هنرمند اختصاص دارد در پیتزبورگ پنسیلوانیا موزهٔ اندی وارهول است.او در ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ در نیویورک درگذشت و آنجا به خاک سپرده شد.

از ویژه‌ترین شیوه‌های وارهول تکرار است، او با استفاده از چاپ سیلک برای تکرار مکانیکی موضوعاتش و حذف احساسات شخصی هنرمند از اثر، زندگی و تصویرهای زندگی انسان مدرن را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/31