سردار علیرضا افشار پس از بازدید از جشنواره مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: باید به همه برگزار کنندگان این جشنواره خداقوت بگویم و می‌شود گفت که زحماتی که این عزیزان در این 3 یا 4 سال اخیر کشیده‌اند به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: تنوع طرح‌ها بسیار چشم‌گیر بود و در اکثرشان گرایش به معیارهای ایرانی و اسلامی دیده می‌شد. مشکلات در این جشنواره نسبت به سایر اقدامات در این حوزه بسیار کمرنگ تر است اما از چنین جشنواره‌ای توقع داریم نیازهای جامعه را به روزتر و جدی تر دنبال کند و پاسخگوی نیاز مخاطب باشد.

وی افزود: نیاز اول جامعه ما در پوشش بانوان چادر است. باید دید آیا این چادر شرایط بهینه را دارد یا خیر؟ جشنواره باید سرمنشا چادرهایی باشد که در عین زیبایی نمایانگر وقار زن ایرانی باشد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به بخش پوشاک مردان در جشنواره گفت: باید مطالعه در زمینه پوشش مردان بیش از این باشد و طراحان جامعه مردان را هم در بحث طراحی لباس درنظر بگیرند. در حال حاضر پیراهن‌های مردانه‌ای که ما استفاده می‌کنیم از غرب وارد شده و برای کراوات زدن طراحی شده است. ما که از کراوات استفاده نمی‌‌کنیم اگر دکمه بالای پیراهن را ببندیم باعث ناراحتی و اگر این دکمه را باز بگذاریم باعث بی نظمی است.

وی ادامه داد: خود کت و شلوار هم یک لباس غربی است. ما برای پوشش جامعه مردان چه می‌کنیم؟ آیا باید لباس سنتی خودمان را احیا کنیم یا لباس جدیدی برای پوشش متعارف مردان طراحی کنیم؟ این جشنواره باید بتواند نیازهای جامعه را مطرح کند و پاسخگوی آن‌ها باشد.

سردار افشار درباره بخش بین‌الملل گفت: کشورهای دیگر درباره بحث مد و لباس خود فعالیت‌های زیادی انجام داده اند و ما دراین عرصه از آنها عقب هستیم. جامعه ما هم تحت تاثیر از پوشش‌های وارداتی هیچگاه شکل منسجمی نداشته است. اینکه ما بخواهیم این جریان را معکوس کنیم و با پوشش خود بر جوامع دیگر تاثیر بگذاریم از آرماه‌های ما است و ما امیدواریم باشروع این فعالیت‌ها به آن نقطه هم برسیم.

وی افزود: وجود غرفه‌های بین‌الملل اتفاق بسیار خوبی است. نه تنها از این حیث که آنها در جشنواره ما حضور دارند. بلکه یک فرصت خوب است برای اینکه ما بتوانیم در کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها رخ داده است و برای وجود اسلام و حجاب در کشورشان عطش دارند معرفی شویم.

سردار علیرضا افشار درپایان ضمن اشاره به بخش کودک تصریح کرد: به خاطر وجود بخش لباس کودک از برگزار کنندگان جشنواره تشکر می‌کنم و وجود این بخش در جشنواره باعث خوشحالی من شد. زیرا موج تهاجم فرهنگی غرب در این مدت بر کودکان ما تاثیرات منفی فراوانی گذاشت و این اتفاق می‌تواند نقطه شروعی باشد برای مقابله با این حجمه فرهنگی.

انتهای پیام/31