به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نمایش "تعزیه اشباح بر دریای پارس" از 28 بهمن در مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی بوشهر، پلاتو استاد صغیری به روی صحنه رفته و تا 18 اسفندماه جاری توسط گروه "خاک" اجرای آن ادامه دارد.

جهانشیر یاراحمدی مدیر این گروه و یکی از بازیگران نمایش "تعزیه بر دریای پارس" داستان این نمایش را به خبرنگار ما این‌گونه توضیح داد: این نمایش آیینی بر اساس زندگی و روزگار یکی از سرداران جنوب به نام میرمهنا بندرریگی است که در دوره کریمخان زند بر علیه بیگانگان جنگید و در راه حفظ خلیج فارس مبارزه کرد. او توانست بیگانگان را از این آب بین‌المللی برون براند و خلیج فارس را از حضور اینان پاک کند.

وی بیان کرد: این نمایش در بخش مسابقه ایران سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر نیز به روی صحنه رفت و کاندید دریافت بهترین موسیقی شد.

نمایش "تعزیه اشباح بر دریای پارس" به کارگردانی حیدر مظفری، و نویسندگی حسین زارعی ساخته شده و جهانشیر یاراحمدی، جعفر بهبهانی، احمدرضا قربانی، جواد متین، جهانگیر اژدری و ماندانا احمدی در آن ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش از 19 الی 24 اسفندماه در شهرستان‌های اطراف بوشهر به روی صحنه می‌رود که 3 روز در گناوه و 3 روز در جزیره خارک خواهد بود.

انتهای پیام/38