احسان فولادی‌فر، تهیه کننده مستند " پرهیب: ارتش پنهان" در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره مضمون و مراحل ساخت این مستند به کارگردانی کاوه مظاهری گفت: این مستند یک مستند تاریخی است که در آن به واکاوی اتفاقات رخ داده در 250 ساله اخیر ایران از زمان قاجاریه تا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پرداخته می‌شود.

این تهیه کننده با اشاره به طرح روابط ایران و انگلستان در این مستند افزود: بخشی از ساختار کار مبتنی بر بازسازی صحنه‌های تاریخی است و در حدود 80درصد از این مستند بازسازی و بقیه مستند از تصاویر آرشیوی، مصاحبه و تحلیل استفاده شده تا مخاطب با دیدن مستند به یک تحلیل درست از اتفاقات تاریخی در این 250 سال اخیر دست پیدا کند و نقاط مجهول از بین برود.

فولادی‌فر در مورد ویژگی‌هایی این مستند تاکید کرد: این مستند جزو معدود پروژه‌های بازسازی در تلویزیون است که نگارش آن دو سال به طول انجامید و شامل ترکیبی از مصاحبه، تصاویر آرشیوی، عکس، نقشه، تصاویر مستند و فیلم بازسازی است و لوکیشن‌های آن شامل کاخ گلستان، دانشکده جنگ، بیمارستان خانواده، شهرک سینمایی غزالی، مدرسه انوشیروان و تعدادی از خانه‌های شخصی قدیمی و مستقل بوده است. مجموعه مستند "پرهیب: ارتش پنهان" در 15 قسمت برای پخش از شبکه یک در نظر گرفته شده است .

عوامل تولید این مستند عبارتند از: مدیر تولید: محسن کرباسیان، برنامه‌ریز: محمد زیکساری، دستیار اول کارگردان: علی جانبلهی، دستیار دوم کارگردان: میلاد مغربی، عکاسی: اشکان مهران، مدیر تصویربرداری: سیاوش نیک آیین، صدابردار: علی کیان ارثی، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، طراح گریم: حمید مهین دوست، مدیر تدارکات: ناصر ماهری .

انتهای پیام/