به گزارش هنرآنلاین، غلامرضا منتظری در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان اظهار کرد: قومیت‎های گوناگون در این استان حضور دارند لذا برای حفاظت از فرهنگ اصیل گذشته تاسیس این پژوهشکده ضروری است.

وی با بیان اینکه جشنواره و نمایشگاه مد و لباس با استقبال خوب مردم استان مواجه شد، افزود: 500 گلستانی متقاضی طرح‎های ارائه شده در این جشنواره و نمایشگاه هستند.

* 500 گلستانی متقاضی طرح‎های جشنواره مد و لباس هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نخستین ثمره این رویداد مهم هنری را موج‎آفرینی آن در سطح استان عنوان کرد و گفت: به واسطه این موج جمع زیادی از مردم از نقاط مختلف استان برای بازدید به این نمایشگاه آمدند.

منتظری بیان کرد: این رخداد هنری گامی کوچک اما پاسخی مناسب به تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی است.

به گفته وی، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس استان گام شایسته‌ای برای اصلاح نگاه مصرف‌کننده و توجه آن به تولیدات داخلی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: برای جلب رضایت مصرف‌کنندگان داخلی، پوشاک باید براساس فطرت و علایق دینی آنها تولید شود.

منتظری ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای این جشنواره ایجاد نشاط و طراوت بین تولیدکنندگان بود که آنها را نسبت به ادامه کار امیدوار کرد.

وی گفت: در این جشنواره سه لباس بومی استان که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور مهر اصالت دریافت کردند، رونمایی می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: برنامه سیر تحولی لباس با همکاری صدا و سیما تهیه شده که بیانگر اهمیت و جایگاه لباس نزد ایرانیان است.

انتهای پیام/