به گزارش هنرآنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان در حاشیه رونمایی از این سه لباس در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مد و لباس استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: از میان محصولات صنایع‌دستی گلستان هفت اثر موفق به دریافت مهر اصالت شدند.

قربان عباسی ادامه داد: این هفت اثر پس از گذراندن مراحل استانی، منطقه‎ای، کشوری و بین‎المللی از سوی سازمان یونسکو مهر اصالت دریافت کردند.

وی افزود: سازمان یونسکو سال 2012 پس از بررسی‎های کارشناسی بر روی آثار ارسالی از کشورهای مختلف دنیا به هفت اثر ارسالی از گلستان مهر اصالت داد.

گلستان رتبه چهارم کشوری دریافت مهر اصالت را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این استان از نظر دریافت تعداد مهر اصالت رتبه چهارم کشور را دارد.

عباسی تصریح کرد: این تلاش‎ها در راستای منویات مقام معظم رهبری برای معرفی الگوی اسلامی ـ ایرانی حجاب صورت گرفت.

به گفته وی، از مجموع هفت اثری که توسط یونسکو مهر اصالت جهانی دریافت کردند سه اثر شامل رشته‎های چاپ باستیکو رودوزی‎های سنتی هستند.

برای دریافت مهر اصالت جهانی لباس‎ها باید با مواد طبیعی دوخته شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در گلستان فرصت مناسبی برای رونمایی از این آثار هنری بود.

عباسی شرایط احراز مهر اصالت را طبیعی و بومی بودن مواد اولیه مصرفی در تولید اثر و منحصر به فرد بودن به یک قومیت خاص ذکر کرد.

رونمایی از این آثار با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار گلستان، نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گرگان، امام جمعه مینودشت، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان انجام شد.

جشنواره مد و لباس به همراه نمایشگاه و فروشگاه تولیدات پوشاک گلستان روز بیست و هشتم بهمن ماه 1391 آغاز به کار کرد.

با وجود اختتامیه جشنواره نمایشگاه و فروشگاه تولیدات پوشاک استان تا پنجم اسفندماه به کار خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/