به گزارش خبرنگار هنر آنلاین، آخرین روز از جشن راهنمایان گردشگری در ارومیه با خبر با تشکیل کانون سراسری انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور همراه شد.

تاکنون راهنمایان 14 استان برای خود انجمن صنفی تشکیل داده اند که اعضای هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی راهنمایان با حضور 12 استان و رای گیری که بین آنان اتفاق افتاده انتخاب و معرفی شدند.

آرش نورآقایی از تهران با 12 رای، امیر سبوکی از فارس با 7 رای، محسن حاجی سعید از یزد با 8 رای، علی زندی از کرمان با 7 رای، نعیمه حنفی از اردبیل با 7 رای به عنوان اعضای هیئت مدیره این کانون و راهنمای تور خوزستان به عنوان بازرس اصلی و راهنمای تور از خراسان به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

کانون سراسری صنفی انجمن راهنمایان تور کشور با 1500 عضو و نوشته شدن اساسنامه به تصویب رسیده و کار خود را در زمینه گردشگری و گردهمایی همه انجمن های صنفی راهنمایان کشور آغاز کرده است. همچنین در حاشیه جشن راهنمایان گردشگری از مستند «میراث های ماندگار» که به معرفی جاذبه های گردشگری استان آذربایجان غربی می پردازد با حضور اسماعیل کهرم و محمد علی اینالو رونمایی شد.

ششمین جشن راهنمایان کشور با شعار« راهنمای گردشگری؛ حافظ منابع طبیعی، حامی انرژی پایدار» در ارومیه مرکز آذربایان غربی برگزار شد. در حاشیه این جشن کارگاه های آموزشی در 11 عنوان تشکیل شدند. کلاس هایی در خصوص توسعه پایدار در گردشگری، تفسیر- آموزش- اطلاعات ، کارآفرینی در گردشگری با رویکرد کسب و کارهای کوچک بومی در توسعه پایدار گردشگری، دیپلماسی عمومی در گردشگری، گردشگری ادبی و سفرنامه نگاری، گردشگری پایدار و حفظ ذخایر زیستی و بشری، انرژی های تجدیدپذیر گامی در راه پایداری توسعه( بررسی موردی انرژی خورشیدی)، قدرت بیان راهنمای گردشگری و نقش آن درتوسعه پایدار گردشگری، نگاهی به ارتباط مابین تاریخ، باستان شناسی و راهنمایان گردشگری (با رویکریدی به آذربایجان غربی) و تاثیر متقابل باستان شناسی و تاریخ بر گردشگری و .... موضوعاتی بود که در این کارگاه ها به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/