به گزارش هنرآنلاین، فیلم‌های "زندگی پای" ساخته آنگ لی با نامزدی در 8 رشته و "اسکای فال" ساخته سام مندس با نامزدی در 7 رشته، رقیبان اصلی فیلم پیتر جکسون در کسب جوایز ساترن 2013 محسوب می‌شوند.

بنابر این گزارش، پروژه "هابیت" که قرار است به صورت یک سه‌گانه سینمایی ارائه شود، پرخرج‌ترین پروژه سینمایی دنیا محسوب می‌شود. این فیلم با پیشرفته‌ترین تکنولوژی تصویربرداری، با سرعت 48 فریم در ثانیه فیلمبرداری شده و به صورت سه‌بعدی ارائه شده است.

بنابر این گزارش، داستان "هابیت؛ یک سفر غیرمنتظره" در رابطه با افسانه‌ای است که در آن 13 آدم کوچولو به همراه یک جادوگر و موجودی کوچک به نام هابیت روانه سفری پرمخاطره می‌شوند. آدم کوچولوها به دنبال بازپس گرفتن سرزمین‌شان از اژدهایی به نام «اسماگ» هستند. قسمت‌های بعدی این فیلم نیز با عناوین «هابیت، نابودی اسماگ» و «هابیت، به آنجا رفتم و بازگشتم» به ترتیب در سال‌های 2013 و 2014 اکران خواهند شد.

"زندگی پی" نیز برگرفته از رمان برنده‌ جایزه بوکر "زندگی پای" نوشته‌ یان مارتل است که داستان پسری هندی را روایت می‌کند که از یک حادثه‌ کشتی جان سالم به در می‌برد. وی پس از این اتفاق 227 روز را در یک قایق با یک کفتار‌، اورانگوتان‌، ببر بنگال و گورخر مجروح سپری می‌کند.

فیلم "اسکای فال" هم جدیدترین فیلم از مجموعه آثار پلیسی جیمز باند به گفته منتقدین سینما شانس زیادی برای درخشش در جوایز اسکار 2013 دارد.

به نوشته هالیوودریپورتر، جوایز ساترن که از سال ۱۹۷۲ میلادی تاکنون به بازیگران و عوامل سینما و تلویزیون اهداء می‌شود، بیشتر به فیلم‌هایی که در ژانر علمی- تخیلی، اقتباس از داستان‌های خیالبافانه و فیلم‌های ترسناک ساخته می‌شود، اعطا می‌شود.

انتهای پیام/