به گزارش هنرآنلاین، محمد مظفری در نشست مسئولان انجمن‌های نمایشی شهرهای استان بوشهر اظهار کرد: تقویت هنرمندان و حمایت از این قشر امر مهم و ارزشمندی است که امیدوار هستیم مسئولان در این مسیر اهتمام داشته باشند.

وی افزود: من از مسئولان انجمن‌های سراسر استان که با جان و دل و بدون چشمداشت مالی و حتی بعضا با هزینه و اعتبار شخصی خود انجمن‌های نمایشی را مدیریت می‌کنند تشکر می‌کنم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اینکه در سال جاری متاسفانه هیچ اعتباری به انجمن‌های نمایش شهرهای استان داده نشده و این بزرگترین مشکل آنها بوده ولی بیلان کار و کارنامه درخشان تئاتر استان در سال جاری نشان از رشد کیفی و کمی تئاتر دارد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه مسئولان انجمن‌ها در سال جاری توسعه اجراهای عمومی بوده که بحمدالله این اتفاق در سال جاری به نحو خوبی در سراسر استان اتفاق افتاده است.

وی افزود: مثلا در بوشهر اجرای عمومی را به صورت هفتگی داشتیم و در شهر آبپخش هم با مدیریت مسئول انجمن هنرهای نمایشی هم اجرای عمومی داشتیم که این نشان از توسعه تئاتر در سراسر استان است.

این مسئول گفت: اجراهای عمومی در گناوه، دیر، اهرم، کنگان، جم، دیلم، شبانکاره، خارگ، خورموج و برازجان نیز از جمله برنامه‌های انجمن بوده و اگر انجمن‌ها به لحاظ مالی حمایت می‌شدند این آمار چند برابر می‌شد.

مظفری در ادامه با اعلام اینکه تمام جشنواره تئاتر استان بوشهر از جمله سوگواره تعزیه، جشنواره تئاتر طنز، جشنواره کودک دیر و... در سال جاری به علت نبود اعتبار برگزار نشده یادآور شد: مسئولین انجمن‌ها با ایثار و کار شبانه‌روزی توانستند با توسعه اجرای عمومی آثار بخشی از این کمبودها را پوشش دهند هرچند حق‌الزحمه بسیاری از این گروه‌ها نیز هنوز پرداخت نشده است.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از توسعه کتابخانه‌های تخصصی تئاتر در استان خبر داد و بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی تئاتر، راه‌اندازی درگاه اطلاع رسانی انجمن‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایشنامه خوانی از سوی انجمن‌های استان در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/