به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم سوم رستاک با عنوان "سورنای نوروزی" به زبان موسیقی مناطق مختلف ایران چون بوشهر، فارس، مازندران، موسیقی قشقایی، کرمانجی و... منتشر شد.

در این آلبوم به جای قانون، ساز سنتور جایگزین و همچنین ساز کنتباس هم به سازبندی گروه افزوده شده؛ رستاک در این گروه به نوروزخوانی بخشی لز مناطق ایران توجه کرده است

سیامک سپهری در گفت و گو با خبرنگار هنرانلاین، درباره تنظیم قطعات در گروه رستاک تصریح کرد: آنچه در این گروه اتفاق می‌افتد به تنظیم قطعات مربوط می‌شود و تلاش ما براین است که به دو عنصر کلام و اصل ملودی، خدشه‌ای وارد نشود چراکه مهم‌ترین دغدغه رستاک، معرفی فرهنگ های محلی است.

سرپرست رستاک درباره شیوه کاری این گروه افزود: رستاک، ارتبط گسترده‌ای با مخاطبان برقرار کرده و به همین دلیل مردمی شده از سوی دیگر، رستاک یک گروه موسیقی محلی است به این دلیل که می‌کوشد قطعات و ملودی‌های هر منطقه را به همان شکل و شیوه اجرا کند.

گروه رستاک از نوازنده‌های هر منطقه برای اجرای موسیقی همان محل بهره می‌برد؛ او درباره این شیوه اجرایی خود گفت: ما خود را موظف می‌دانیم تا آنجا که ممکن است این استادان و موسیقی‌شان را به مخاطب خود معرفی کنیم اما بهتر است واقع‌بینانه به مساله نگاه کنیم آن زمان به این نتیجه می‌رسیم که نمی توان در همه اجراها و آلبوم‌ها از حضور نوازنده‌های محلی استفاده کرد.

"سرنای نوروزی" توسط شرکت "هنر اول" در قالب پکیج تصویری روانه بازار موسیقی شده است.

پایان پیام/46