به گزارش هنرآنلاین ، مرکز فرهنگی هنری بردسکن در زمینی به مساحت 2000 متر مربع توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی احداث و به بهره برداری رسید.

مراسم بازگشایی این مرکز فرهنگی هنری با حضور مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری خراسان رضوی، مدیر کانون این استان، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.

در حاشیه بازدید از این مرکز، ابوالفضل بشرویی شرق مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری خراسان رضوی، افتتاح پروژه‌ها در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق محروم را از برکت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: افتتاح پروژه‌های فرهنگی برای نسل آینده‌ساز ایران اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند اثرات مثبتی برای آینده کشور داشته باشد. یعقوب‌زاده فرماندار بردسکن نیز در این مراسم انسان را به معدن تشبیه کرد و گفت: مراکز کانون پرورش فکری می‌تواند ساز و کار اکتشاف استعدادهای درونی کودکان و نوجوانان باشد.

راضیه باباخانی مدیر کانون استان خراسان رضوی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از همکاری‌های مسوولان استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان برای راه‌اندازی این مرکز فرهنگی‌هنری با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مقوله فرهنگ گفت: توجه به کودکان ونوجوانان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی از اهم وظایف مسوولان به شمار می‌رود چرا که دشمنان این مرز و بوم با استفاده از ابزارهای متنوع سمعی و بصری سعی در تخریب اعتقادات این نسل از جامعه اسلامی ما دارند.

مدیر کانون ادامه داد: کانون به عنوان تنها دستگاه تخصصی حکومتی سعی برآن دارد تا با استفاده از واسطه های هنری، ادبی و فرهنگی جذاب برای کودکان و نوجوانان آموزه‌های دینی را به این نسل منتقل کند و استعدادهای نهفته آنان را بارور کند.

مرکز فرهنگی هنری بردسکن کانون استان خراسان رضوی، دارای یک کتاب‌خانه، کارگاه‌های هنری و ادبی و سالن آمفی تئاتر است.