به گزارش خبرنگار هنر آنلاین، شیرین اسحاقی داستان نویس ضمن اعلام این خبر درباره اثر جدیدش گفت: این مستند داستانی برای گروه سنی نوجوان نوشته شده و از آنجا که نوجوانان با چنین آثار مذهبی سخت ارتباط برقرار می کنند و دیرتر جذب آن ها می شوند، بیشترین تلاش من صرف ایجاد جاذبه برای مخاطب نوجوان بود.

وی ادامه داد: خود من دو دختر نوجوان دارم و پس از نوشتن هر بخش، آن را برای دخترانم می خواندم تا ببینم یک نوجوان کدام بخش از داستان را پس می زند و اگر چنین چیزی را مشاهده می کردم، آن قسمت را تغییر می دادم.

اسحاقی افزود: به همین دلیل داستان زندگی حضرت فاطمه(س) را با دو داستان موازی پیش بردم که در یکی از آنها دختر نوجوان امروزی می خواهد تحقیقی انجام دهد و به طور اتفاقی وارد زندگی حضرت زهرا(س) می شود و این دو داستان به طور موازی پیش می روند.

وی با بیان اینکه مستند داستانی زندگی حضرت فاطمه(س) در حدود 150 صفحه نوشته شده، افزود: چون از ابتدا قرار بود این اثر مستند و یک داستان بلند باشد، تلاش کردم تمام زندگی آن حضرت را پوشش بدهد، اما از آنجا که از دوره کودکی و نوجوانی ایشان اطلاعات زیادی موجود نیست به ناچار اشاره هایی به آن مقطع شده و بیشتر داستان مربوط به مقطع پس از ازدواج حضرت با امیرالمومنین(ع) است و در این میان بیشتر تاکید من بر وقایع مرتبط با شهادت حضرت زهرا(س) بود.

این داستان نویس در ادامه با اشاره به زندگینامه نویسی مذهبی برای نوجوانان توضیح داد: برای نگارش این داستان حدود 1 سال کار تحقیقی و پژوهشی انجام دادم و متاسفانه باید بگویم هیچ اثر شاخصی درباره زندگی حضرت زهرا(س) که بتواند مورد استفاده گروه سنی نوجوان قرار بگیرد وجود ندارد و اگر هم هست بسیار ضعیف و به دور از جذابیت های مورد پسند نوجوانان است.

آثار پروژه ادبی «زندگی معصومین(ع)» با نظارت و اجرای مصطفی خرامان و به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری تولید شده و به زودی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می شود.

انتهای پیام/