به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، با اشاره به اهمیت برپایی این رویداد ادبی به ویژگیهای این دوره پرداخت و با برشمردن برخی از آنها، گفت: استقبال بیش از 2000 شاعر در جشنواره امسال شعر فجر، اتفاق شگفت و مبارکی است.

وی افزود: طبیعتاً هر یک از شاعران، اشعار متعدد و به همین قیاس، متنوعی را به جشنواره ارسال کرده‌اند و همین مسئله داوری‌ها را مشکل خواهد کرد.

سراینده «ملکوتیان زمین»، «سبک‌باران ساحل‌ها» و «انار آتش» ادامه داد: حضور استاد بهمنی به عنوان یک شاعر در کسوت مسئول هیئت علمی جشنواره شعر فجر، ارزشمند و موثر و اعتمادآفرین است.

قنبری همچنین به حضور تعداد زیادی از چهره‌های شاخص عرصه شعر در امر داوری این جشنواره اشاره کرد و گفت: غالب این داوران که در میانشان چهره‌هایی مانند استاد معلم و استاد موسوی گرمارودی به چشم می‌خورند، از نام‌آشنایان عرصه شعر ایران هستند.

وی همچنین برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را در این دوره از جشنواره شعر فجر، اقدامی مهم و ارزشمند خواند و یادآور شد: تاکنون که چند دوره از این همایش‌های منطقه‌ای برگزار شده، شاهد بوده‌ایم چهره‌های شاخص شعری هر استان حضوری پررنگ در جشنواره داشته‌اند.

سراینده «راه دریا»، «بی‌قراری‌ها» و «یاس‌های سرگردان» گفت: تنوع چهره‌های شعری و دادن فرصت‌های برابر به شاعران جوان در کنار شاعران پیشکسوت و همچنین ارائه قالب‌های شعری گونانگون، از دیگر ویژگیهای جشنواره شعر فجر امسال است.

قنبری با بیان اینکه «تجلیل از مسئولان فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های فرهنگی و ادبی در استان‌ها را که پشتیبان اصلی شعر هستند، می‌تواند در پویایی شعر تاثیرگذار باشد» افزود: امیدوارم چراغ جشنواره شعر فجر که هفت سال پیش روشن شد، همچنان فروزان و روشنگر مسیری صحیح به ویژه برای نوسرایان باشد.

وی کیفیت اطلاع‌رسانی این دوره از جشنواره شعر فجر را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر نقصی در کار اطلاع‌رسانی جشنواره شعر فجر وجود داشت، این میزان استقبال را از طرف شاعران شاهد نبودیم.

سراینده «تنکابن»، «صدای تازه‌، حرف تازه» و «شرح عاشقی» همچنین با قدردانی از مسئولان دوره‌های قبلی جشنواره شعر فجر تاکید کرد: تلاش مسئولان امسال جشنواره شعر فجر در راستای روشن نگاه داشتن چراغی است که متولیان دوره‌های قبلی این جشنواره روشن کردند.

قنبری در پایان گفت: در مجموع جشنواره شعر فجر امسال به ویژه از نظر کیفیت علمی داوران و همچنین مشارکت قابل توجه شاعران در آن، بسیار خوب بوده و امیدوارم این مسیر تا به انتها با موفقیت طی شود.

انتهای پیام/