به گزارش هنرآنلاین، حمید رضا قلیچ‏خانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «فرهنگ اصطلاحات خوشنویسی و هنرهای وابسته» به صورت الفبایی طراحی شده و اصطلاحات خوشنویسی و هنرهای وابسته به آن از جمله صحافی، کتاب‏‎آرایی، تذهیب، تشعیر، رنگ‏آمیزی و کاغذ و اصطلاحات تاریخی و فنی از منابع موثق در آن توضیح داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تصاویر لازم در زمینه خوشنویسی در کتاب مذکور ارائه شده است، خاطر نشان کرد: در پایان کتاب نیز واژه‏نامه‏های فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی ارائه شده است.

عضو گروه پژوهشی ادبیات و هنر فرهنگستان هنر با بیان اینکه هدف از نگارش واژه‏نامه در کتاب «فرهنگ اصطلاحات خوشنویسی و هنرهای وابسته» ترجمه آثار توسط علاقه‏مندان به این حوزه است، اضافه کرد: این اصطلاحات برای نخستین بار به صورت یک فرهنگ‏نامه ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از تصاویر منتشر شده در کتاب «فرهنگ اصطلاحات خوشنویسی و هنرهای وابسته» متعلق به موزه‏ها و کتابخانه‏های مختلف جهان است، ادامه داد: بیشتر این تصاویر برای نخستین بار منتشر شده است.

قلیچ‏خانی اذعان داشت: کتاب «فرهنگ اصطلاحات خوشنویسی و هنرهای وابسته» به شکل کتاب درسی برای متخصصان خوشنویسی، هنرهای اسلامی و صنایع دستی می‏تواند مورد استفاده قرار گیرد.

چاپ دوم کتاب مذکور نسبت به چاپ نخست آن پخته‏ تر شده است.

انتهای پیام/