به گزارش خبرنگار سرویس استان‌ها هنرآنلاین، حیدر رضایی، معتقد است ارشاد این شهرستان غیر از تئاتر در دیگر زمینه های هنری فعالیت خاصی را دنبال نمی‌کند و تنها تئاتر است که در زمینه هنر فعالیت بیشتری را در این شهرستان دارد.

وی گفت: زمانی که وزیر ارشاد به دهلران آمده بود به من گفت که هنر غرب کشور را با تئاتر دهلران می‌شناسند. پس آنقدر که در تهران تئاتر دهلران را می‌شناسند، در استان ایلام کسی گروه تئاتر خیابانی را نمی‌شناسد.

کارگردان تئاتر خیابانی "هفت خوان از تولید به مصرف" که در جشنواره فجر امسال نیز جوایزی را دریافت کرد گفت: زمانی که ما از جشنواره به شهرستان خود بازگشتیم، برای ما پارچه تقدیری نوشته بودند که به من گفتند به علت این که اداره بودجه کافی و لازم را ندارد پول آن پارچه را خودم پرداخت کنم!

وی گفت: مگر ما چقدر انرژی داریم تا بتوانیم بعد از 15 سال همچنان تنها با انگیزه های کوچک خودمان به کار ادامه دهیم. ما از نظر روحی نیاز به تقویت شدن داریم، که این کار حتی با تشکر مسئولین از ما نیز میسر می‌شود. اما مسئولین هیچ گونه توجهی به فعالیت‌های ما ندارند.

رضایی توضیح داد: سال گذشته ما در طرح استقرار گروه های نمایشی شرکت کردیم و از نظر من فعالیت خوبی بود. اما برای طرح امسال من از 4 ماه قبل متن خود را ارسال کرده‌ام و اداره کل می‌گوید هنوز به دست آن‌ها نرسیده است و وقتی با مسئولین شهرستان و استان خود تماس می‌گیرم کسی خبر ندارد. پس چه کسی پیگیر کارهای ما از جمله این موارد خواهد بود؟

وی یکی از انتظارات خود را رسیدن به فستیوال بین‌المللی تئاتر بیان کرد و گفت: آقای دشتگلی سال گذشته نمایش ما را تا این فستیوال برد. این در حالی است که ما از قوی‌ترین گروه‌های تئاتر خیابانی ایران هستیم، اما گروه‌هایی که حتی از نظر کیفیت با گروه ما قابل قیاس نیستند به راحتی به این فستیوال راه پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/38