به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، فردا شنبه (21 بهمن‌ماه) در دهمین روز جشنواره فیلم فجر در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد، چهار فیلم "ترنج"، "9:20 در بوشهر"(پویانمایی)، "زیباتر از زندگی" و "هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند" برای اهالی رسانه و هنرمندان نمایش داده می‌شود و همانند روزهای قبل پس از نمایش هر فیلم نیز نشست پرسش و پاسخ و گفت‌وگو با فیلمسازان در سالن شماره 2 برج میلاد برگزار می‌شود.

"ترنج"، ساعت 10

فیلم "ترنج" به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجتبی راعی، کارگردان شناخته شده سینما کشورمان در اولین سانس نهمین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ساعت10 در برج میلاد روی پرده می‌رود.

داستان فیلم "ترنج" برگرفته از "تولد یک پروانه" از ساخته‌های قبلی محتی راعی، زندگی هنرمندی نقاش (مینیاتوریست آذری) را به تصویر می‌کشد که پزشکان او را از بیماری‌اش مطلع کرده‌اند. وی خود را در شرف مرگ می‌بیند اما در مواجهه با اهل معرفت و سفارش تابلویی درباره ظهر عاشورا به زاویه دید جدیدی از زندگی می‌رسد و با کشیدن تابلو، حیات جدیدی را تجربه می‌کند.

فیلم سینمایی "ترنج" ساخته مجتبی راعی که نام قبلی آن "ترنج در ترنج" بود، مضمونی دینی، عمیق و معنا‌گرا دارد. این اثر در اصل سه گانه راعی پس از ساخت فیلم‌های "تولد یک پروانه" و "سفر به هیدالو" در رسیدن به یک زبان بصری دینی است. فیلمبرداری این فیلم 28 مردادماه در زنجان آغاز شد و قسمت‌هایی از آن در همدان فیلمبرداری گردید و سرانجام در آبان ماه و در فرودگاه امام خمینی تهران به پایان رسید. قسمتی‌هایی از این فیلم به صورت سه‌بعدی ساخته شده است.

در این فیلم که به سفارش فیلم وسریال معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما تهیه و تولید شده علاوه بر بازیگران حرفه‎ای تنی چند از بازیگران بومی و محلی شهر زنجان و همدان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رضا ناجی، حسین محجوب، محمود پاک نیت، اتابک نادری، محمود نظرعلیان، حوریه امیری، رضا باقری، حمیده مقدس زاده و محمدرضا داوودنژاد بازیگران فیلم "ترنج" هستند.

مجتبی راعی، متولد 1336 در شهر اصفهان است. او فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. نخستین فیلم وی با نام "انسان و اسلحه" به عنوان پایان‌نامه تحصیلی‌اش ارائه شد و این آغازگر فعالیت حرفه‌ای او بود. راعی در کنار کارگردانی و نویسندگی به تدریس کارگردانی نیز مشغول است. مجتبی راعی در کارنامه‌‌اش فیلم‌های چون "انسان و اسلحه"، "تولد یک پروانه"، "جنگجوی پیروز"، "صنوبر"، "سفر به هیدالو"، "عصر روز دهم"، "ترنج"و... را دارد.

پویانمایی "9:20 در بوشهر"، ساعت 13/30

در سانس دوم دهمین روز جشنواره برای اهالی رسانه در برج میلاد پویانمایی "9:20 در بوشهر" به کارگردانی محمدامین همدانی و تهیه‌کنندگی مشترک حامد جعفری موسسه و فرهنگی‌هنری شهید آوینی اکران می‌شود.

فیلمنامه‌ این اثر را علی دادرس نوشته و در خلاصه داستان آن آمده: کاروان حمل سوخت نیروگاه بوشهر در مسیر انتقال محموله سوختی به آن نیروگاه با مشکلاتی مواجه می‌شود و فرمانده تیم حفاطت در پی آن است تا به نحوی مشکلات را برطرف نماید.

محمدامین همدانی، متولد 1366 در تهران، کارشناس ارتباطات، ساخت فیلم‌های کوتاه "اثر نماز باران" و سریال پویانمایی "دره زنجفیل" را در کارنامه هنری خود دارد.

"زیباتر از زندگی"، ساعت 19/30

فیلم سینمایی "زیباتر از زندگی" به نویسندگی و کارگردانی انسیه شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی مشترک سیدسعید سیدزاده، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج به عنوان سومین فیلم روز دهم در برج میلاد روی پرده می‌رود.

سیدحامد کمیلی، محمود پاک‌نیت، قربان نجفی، سیدجواد طاهری و مهوش صبرکن بازیگران فیلم "زیباتر از زندگی" هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: با شروع جنگ تحمیلی، حسین علم‌الهدی، فرمانده سپاه هویزه به همراه نیروهای مردمی به کمک مردم روستاها می‌شتابند و مقابل دشمن می‌ایستند. علیرغم مخالفت‌ها، نیروهای مخلص ارتش به کمک آنها می‌شتابند و در یک عملیات مشترک دوش به دوش هم بر دشمن متجاوز یورش می‌برند.

انسیه شاه‌حسینی، متولد 1333 در گرگان، کارشناس کارگردانی سینما، تاکنون ساخت فیلم‌های سینمایی "غروب شد بیا"، "شب بخیر فرمانده"، "پنالتی"، "کوتاه مجال"، "آخرین روز تابستان"، "پست انتظار" و "بچه‌های بلوچ" را در کارنامه هنری خود دارد.

"هیس دخترها فریاد نمی‌زنند"، ساعت 19/30

فیلم "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" به کارگردانی پوران درخشنده از محصولات بنیاد سینمایی فارابی نیز به عنوان آخرین فیلم دهمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد اکران می‌شود.

فیلمنامه "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" را پوران درخشنده و میترا بهرامی به صورت مشترک با هم نوشته‌اند و داستان آن درباره شیرین دختر دانشجوی 28 ساله‌ای ا‌ست که در دو مرحله نامزدی او بهم می‌خورد و در مرحله سوم زمانی که برای نشستن سر سفره عقد آماده می‌شود، با صحنه‌ای روبرو می‌شود که او را به هشت سالگی‌اش پرتاب می‌کند و...

شهاب حسینی، طناز طباطبایی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، جمشید هاشم‌پور، امیر آقایی، فرهاد آئیش، هادی مرزبان، مائده طهماسبی، شیرین بینا و نیما صفایی بازیگران جدیدترین فیلم پوران درخشنده هستند.

پوران درخشنده، متولد 1330 در کرمانشاه، کارشناس کارگردانی از مدرسه عالی سینما تلویزیون و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیلم‌های سینمایی "رابطه"، "پرنده کوچک خوشبختی"، "عبور از غبار"، "زمان از دست رفته"، "عشق بدون مرز"، "شمعی در باد"، "رویای خیس"، "بچه‌های ابدی"، "خواب‌های دنباله‌دار"، فیلم ویدئویی "حرفه‌ای‌ها"، مستند "رسول هرکول کوچک"، "شش عروسی برای آمنه"، "چشمه‌های دره‌سنگستان"، "چهارشنبه آخر"، "گردنبندی از قاصدک برای خواهرم" و "ببر دره عشق" را کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام/