سرویس سینما و تلویزیون هنرآنلاین، فیلم سینمایی "دهلیز" را می‌توان از جمله آثار قابل قبول سی‌و‎یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برشمرد فیلمی که با پرداختی مناسب به مسئله‌ای اجتماعی در کنار کارگردانی هوشمندانه بهروز شعیبی و بازی‌های به دلنشین بازیگرانش و به ویژه بازیگر خردسال این اثر در اولین اکرانش در برج میلاد خستگی را از تن اهالی رسانه و منتقدان درآورد. درباره چگونگی تولید این اثر با سید محمود رضوی؛ تهیه‎کننده این اثر به گفت‌و‌گو نشستیم.

چگونه تهیه کنندگی فیلم دهلیز را به عهده گرفتید؟

بهروز شعیبی کارگردان فیلم "اردیبهشت ماه " به دفترم آمد و داستان پنج خطی فیلم نامه را برایم تعریف کرد ومتوجه قابلیت های خوب داستان فیلم شدم ، بعد از این جلسه یک فیلم تلویزیونی به کارگردانی بهروز شعیبی را تهیه کردم و متوجه توانایی هایش شدم وبه کارش اعتماد کردم و تهیه کنندگی "دهلیز " را قبول کردم وبه اتفاق نوشتن فیلم نامه را آغاز کردم ، معتقدم محصول کار هم فیلم خوبی شده و اعتماد به کار یک فیلمساز جوان جواب داده است.

نوشتن فیلم نامه به صورت مشارکتی انجام شد؟

بله در کلیه مراحل نگارش فیلم نامه حضور داشتم و به اتفاق بهروز شعیبی این فیلم نامه را تمام کردیم.

فیلم دهلیز یک اثر اجتماعی است ؟

بله، دهلیز یک فیلم کاملا اجتماعی است وحرف روز جامعه هم در آن مطرح می شود ،شاید نسبت به دو فیلم قبلی ام بی حاشیه هم نباشد.

به حاشیه ها علاقه دارید؟

خیر بحث علاقه داشتن به حاشیه ها نیست، اگرقرارباشد واقعیت های جامعه در قاب تصویر بیان شود حاشیه هم وجود خواهد داشت.

برای این حاشیه ها تاوان هم باید داد؟

فیلم اجتماعی ساختن کلا کار دشوار وسختی است ،در "دهلیز" نه سیاه نمایی و نه نگرش منفی به موضوع اجتماعی وجود دارد، بنابراین اگر تاوانی هم باشد باید پرداخت شود.

پیش بینی می کردید که فیلم در دوبخش فیلم اولی و سودای سیمرغ حضور داشته باشد؟

موقعی که فیلم نامه را خواندم مطمئن بودم که فیلم حرف های زیادی برای گفتن دارد و ریسک ساختن فیلم را قبول کردم و بهروز شعیبی زحمت خودش را کشیده است و پشت هر کدام از پلان های فیلم تفکر واندیشه وجود دارد و از اینکه موضوع به این مهمی دیده و درک شده است خوشحالم.

حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر برایتان چه اهمیت و جایگاهی دارد؟

حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر باعث دیده شدن فیلم توسط مردم و منتقدان می شود . فیلم اگر دیده نشود ساخته شدن فیلم هیچ ارزشی ندارد، جشواره فیلم فجر هم بخشی از این مکان برای دیده شدن فیلم است.

پایان پیام//