امیر سماوتی تهیه کننده فیلم سینمایی " دربند " در گفت وگو با هنر آنلاین در باره دومین شکل گیری تجربه همکاری با پرویز شهبازی عنوان کرد :" دربند" سومین همکاری من بعد از فیلم های" نجوا" و "نفس عمیق" با پرویز شهبازی است . موقعی که قرار است فیلمی را تهیه کنم بیشتر نام و پیشینه کارگردان برایم مهم است و کارگردان مسلط است که می تواند فیلم خوب بسازد پرویز شهبازی جزو بهترین های سینمای ایران است .شهریور سال 90 بود که با شهبازی دیداری داشتم و چند طرح به من ارائه کرد و بعد از صحبت های زیاد روی تولید دربند به توافق رسیدیم.

تهیه کننده " کافه ترانزیت " در باره ویژگی فیلم نامه" دربند " افزود : مهم ترین ویژگی فیلم نامه " دربند " توجه به مسائل جوانان به صورت ملموس و قابل باوری بود .جوان های ما دارای مشکلات زیادی هستند که باید به این مشکلات توجه ویژه ای انجام شود وباید به جوانها بگوئیم که یک انتخاب غلط می تواند مسیر زندگشان را تحت تاثیر قرار بدهد وحتی باعث بروز معضلات اجتماعی بشود . به عنوان اهالی سینما این وظیفه را داریم که بخشی از مشکلات جامعه را در فیلمها به تصویر بکشانیم . فیلم نامه دربند چنین شرایطی را داشت.

این تهیه کننده در این پرسش که فیلم "دربند" چه جایگاهی در کارنامه کاریش دارد افزود : فیلم " دربند "یکی از فیلم های خوبی است که افتخار تهیه کنندگی آن را به دست آورد وجزو فیلم های مهم کارنامه فیلم سازیم است . کارگردان " باغ قرمز " در مورد رویکردش در زمینه انتخاب بازیگران افزود : پرویز شهبازی لطف کرد و در باره انتخاب بازیگران با من مشورت کرد و شهبازی در زمینه انتخاب بازیگر خیلی با دقت و سنجیده عمل می کند.

سماواتی در باره حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر و اهمیتش گفت : دیده شدن فیلم برایم فوق العاده مهم است . امیدوارم "دربند" فیلمی باشد که مردم در درجه اول از آن استقبال کنند و فیلم دیده شود . جشنواره فیلم فجر هم جایگاه خاص خودش را دارد.

این تهیه کننده در مورد اینکه چقدر به کسب سیمرغ های متعدد برای فیلم" دربند "امیدواراست گفت : بهر حال ببردن جایزه از جشنواره یک افتخاربرای هر فیلمی است.

پایان پیام//