به گزارش هنرآنلاین، احمد همتی اظهار داشت: همزمان با بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تهران، شهر شیراز نیز میزبان گروه‌های بین‌المللی خواهد بود.

وی افزود: در این دوره هشت گروه با 9 اجرا برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند که شامل دو گروه بین‌المللی، سه گروه استانی و سه گروه موسیقی ملی می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان فارس تصریح کرد: در کنار اجرای گروه‌های موسیقی، فیلم‌های مستند در حوزه موسیقی نیز اکران می‌شود.

همتی ادامه داد: شعر و موسیقی مهم‌ترین ابزار ارتباط با مردم است و جشنواره‌های هنری به مثابه تبلیغاتی قوی در حوزه فرهنگی و دینی هستند که ابزار مناسبی برای مقابله با جنگ نرم به شمار می‌روند.

وی افزود: در جشنواره موسیقی فجر سعی شده است سطح و محتوا رعایت شود البته با در نظر گرفتن اصول هنر بومی، در هر جشنواره دعوت از گروه‌های استانی اهمیت ویژه‌ای دارد.

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در فارس نیز در این زمینه شیراز گفت: برای نخستین‌بار در کشور، فیلم‌های مستند حوزه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر شیراز به نمایش در می‌آید.

محسن خباز خاطرنشان کرد: امسال در کنار اجرای گروه‌های موسیقی در جشنواره فجر، 10 فیلم مستند با محوریت موسیقی در تالار غزل پخش می‌شود که این برنامه برای نخستین‌بار در کشور اجرا خواهد شد. این فیلم‌ها تولید کشورهای ایران، ایتالیا، سوئیس و آلمان هستند.

رئیس انجمن موسیقی فارس با اشاره به اینکه در بخش موسیقی پاپ رضا یزدانی و در بخش موسیقی ایرانی گروه ادیب در جشنواره اجرا خواهند داشت، اضافه کرد: یک گروه موسیقی کلاسیک نیز از کشور هلند مهمان جشنواره فجر است.

انتهای پیام/