به گزارش هنرآنلاین، مجموعه‌ای نایاب از نامه‌ها،‌ صدای ضبط شده،‌ عکس‌ها و وسایل شخصی «رابرت فراست»، یکی از مشهوترین و محبوب‌ترین شاعران آمریکایی در دانشگاه «بوفالو» نمایش داده می‌شود.

«ویکتور ریچرت» این اشیا را در جریان دوستی 24 ساله‌ با رابرت فراست جمع‌آوری کرده است.

حدود 70 سال پیش فراست و ریچرت در یک نشست کتابخوانی با هم آشنا شدند و دوستی این دو بعدها با محوریت علاقه‌ هر دو به ادبیات،‌ فلسفه و مذهب ادامه پیدا کرد.

ریچرت که تقریبا 60 سال جوان‌تر از شاعر سرشناس آمریکایی بود، هزاران وسیله‌ی شخصی، یادداشت، نقل قول و دست نوشته متعلق به خالق «راه پیموده» را طی این سال‌ها نگه‌داری کرده است.

در این مجموعه بیش از 60 عکس از فراست در مراسم و جشن‌های مختلف و 600 بریده‌ی روزنامه که درباره فراست به چاپ رسیده بودند، به چشم می‌خورد.

ریچرت پس از مرگ این مجموعه ارزشمند را به پسر خود سپرد. وی که اکنون 81 ساله است و در دانشگاه «بوفالو» تدریس می‌کند، یادگاری‌های فراست را به این دانشگاه اهدا کرد و در این‌باره گفت: می‌خواستم دوستی پدرم و فراست را به بخشی از تاریخ تبدیل کنم. چون شاهد آن بودم و می‌دانم که این رابطه فراست را تغییر داد.

نمایشگاه یادگاری‌های رابرت فراست از 31 ژانویه تا 29 مارس در روزهای آخر هفته میزبان علاقه‌مندان به این شاعر بزرگ خواهد بود.

انتهای پیام/