به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر پنج فیلم "حوض نقاشی"، "خاکستر و برف"، "تنهای تنهای تنها"، "خاک و مرجان" و "از تهران تا بهشت" در سالن همایش‌های برج میلاد برای اهالی رسانه و هنرمندان روی پرده می‌رود.

همچنین مانند روزهای گذشته پس از نمایش هر فیلم بلافاصله جلسه پرسش و پاسخ و گفت‌وگوی منتقدان و خبرنگاران با عوامل سازنده فیلم‌ها در سالن شماره 2 مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

"حوض نقاشی"، ساعت 10

فیلم "حوض نقاشی" به کارگردانی مازیار میری با نقش‌آفرینی شهاب حسینی، نگار جواهریان و فرشته صدرعرفایی که ظاهرا تاکنون جزو فیلم‌هایی بوده که توانسته نظر مردم و منتقدان را به خود جلب کند، به عنوان نخستین فیلم پنجمین روز جشنواره فیلم فجر، در بخش سودای سیمرغ، راس ساعت 10 صبح در برج میلاد روی پرده می‌رود.

"حوض نقاشی" که به نوعی کاری متفاوت در کارنامه سینمایی مازیار میری محسوب می‌شود و برخی از منتقدان معتقدند شانس بردن چند سیمرغ را دارد، داستان متفاوتی هم دارد و ماجرا آن مربوط به زوجی است که با همه فرق دارند. مریم و رضا با آدم‌های دیگر فرق دارند، آن‌هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ و آن‌ها باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌‌اند.

نام فیلم "حوض نقاشی" به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی برگرفته از شعر عامیانه و معروف گنجشگک‌ اشی‌مشی است و در داستان فیلم به شعر و مفهوم آن اشاره ‌شده است.

مازیار میری کارگردانی فیلم‌های "به آهستگی"، "پاداش سکوت"، "سعادت آباد" و "کتاب قانون" را در کارنامه سینمایی خود دارد.

"خاکستر و برف"، ساعت 13/30

در سانس دوم، امروز برای اهالی رسانه در برج میلاد فیلم "خاکستر و برف" ساخته روح‌اله سهرابی اکران می‌شود.

فیلمنامه "خاکستر و برف" را که روح‌الله سهرابی و سید‌مرتضی مصطفوی به صورت مشترک با هم نوشته‌اند، برگرفته از یک حادثه واقعی از رزمنده‌ای است که در یکی از عملیات‌های دفاع مقدس مفقودالاثر شده است. این فیلم داستان احسان است که پس از 25 سال به ایران برمی‌گردد تا با صمیمی‌ترین دوست خود که زندگی‌اش را مدیون اوست برای آخرین‌بار تجدید دیدار کند و همین مسئله، اتفاقات ناخواسته دیگری را برای او رقم می‌زند...

سهرابی که فیلم بلند قبلی‌اش با نام "محدوده ابری" به برخی از جشنواره‌های معتبر خارجی راه یافته و تحسین منتقدان را نیز برانگیخته در خصوص فضای فیلم جدیدش که تهیه‌کنندگی آن را فرهاد گلی برعهده دارد، گفته که درون مایه اصلی "خاکستر و برف" نزدیک به فضای معنا و مفهومی "محدوده ابری" است با این تفاوت که سیر و سلوک موجود در آن ملموس‌تر و سینمایی‌تر است.

کامبیز دیرباز، میترا حجار، قربان نجفی، سیامک ادیب، محمدباقر صفانور، ژیلا شاهی، نصرت شاه‌نظری‌، وجیهه لقمانی، اسماعیل زنگل گیاه، سید مهدی سجادپور، حسین مسلمی نائینی از بازیگران فیلم "خاکستر و برف" هستند.

"تنهای تنهای تنها"، ساعت 16/15

در سومین سانس پنجمین روز جشنواره فیلم فجر "تنهای تنهای تنها" (رنجرو) به کارگردانی احسان عبدی‌پور تولید مرکز بوشهر اکران می‌شود.

این فیلم به تهیه‌کنندگی ادریس عبدی‌پور در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود و داستان آن درباره پسری به نام "رنجرو" است که در روستای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر با پسر روسی از خانواده مهندسان نیروگاه بوشهر دوست می‌شود اما شرایط جهانی روز به روز و دقیقه به دقیقه دوستی آنها را تهدید و دستخوش تغییر می‌کند تا اینکه...

عبدی‌پور که کارگردانی فیلم تحسین شده "همسنگار" را در کارنامه خود دارد، بخش عمده این فیلم را در بوشهر و حدود ۱۰درصد از آن در اوکراین جلوی دوربین فیلمبرداری کرده و در این فیلم تلاش کرده که که غرور ملی و روحیه صلح‌طلبی ایرانی‌ها را به بهترین شکل به تصویر بکشد.

میثم فرهومند، آرمان هوانسیان، ابراهیم تمهید، عباس جوادی، آنا پانوسیان، تیگران خزمالیان، عباس باک، حسین قفلی، محسن مکاری و غلامرضا فرح‌زاده بازیگران فیلم "تنهای تنهای تنها" هستند.

احسان عبدی‌پور، کارشناس سینما و فیلمساز جوان بوشهری ساخت فیلم‌هایی همچون "توماج" و "یک بعد از ظهر تابستان" را در کارنامه دارد. وی پیشتر نیز با فیلم‌هایی چون "افسانه98" و "همسنگار" به جشنواره فجر آمده و موفقیت‌هایی کسب کرده بود.

"تنهای تنهای تنها" نخستین اثر بلند عبدی‌پور است که به سفارش صدا و سیمای مرکز بوشهر ساخته شده و نام آن نخست "رنجرو" بود که کارگردان آن را تغییر داد.

"خاک و مرجان"، ساعت 19/30

فیلم سینمایی "خاک و مرجان" محصول مشترک ایران و افغانستان به کارگردانی سیدمسعود اطیابی به عنوان چهارمین فیلم امروز در برج میلاد روی پرده می‌رود.

فیلمنامه این فیلم را پانته‌آ تاجبخش نوشته و هیچ بازیگر ایرانی در آن ایفای نقش نکرده و افغانستان، بیرجند و شهرک فیلمسازی دفاع مقدس لوکیشن‌های این فیلم بودند.

"خاک و مرجان" به تهیه‌کنندگی امیرپروین حسینی یک فیلم اجتماعی است که نگاهی به زندگی امروز افغانستان دارد و البته به دوره اشغال نیز اشاره می‌کند.

مسعود اطیابی تاکنون ساخت فیلم‌هایی همچون "مصائب دوشیزه"، "خروس جنگی"، "شرط اول" را برعهده داشته است.

"از تهران تا بهشت"، ساعت 22

آخرین فیلمی هم که امروز در برج میلاد برای اهالی رسانه اکران می‌شود فیلم "از تهران تا بهشت" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل صفاری است.

در خلاصه داستان "از تهران تا بهشت" به تهیه‌کنندگی رضا مصطفوی طباطبایی و ابوالفضل صفاری آمده: زندگی غزال، زن جوانی که با همسرش دچار چالش شده است،رو به فروپاشی است.مرد زن را ترک می‌کند و زن در جستجویی به دنبال شوهر،مسیری نماد گون را طی می‌کند و در این سیر و سلوک به حقیقت ماجرا پی می‌برد و...

علیرضا خمسه، مهناز افشار، جعفر والی، مهران احمدی، ملیسا مهربان، فرزین صابونی، مهدی عباسی، مسعود مهرگان، علی باقری، نازنین پورحدادی بازیگران "از تهران تا بهشت" هستند.

انتهای پیام/