به گزارش هنرآنلاین، با کشف چرک‌نویسی از شعر ضدجنگی از «زیگفرید ساسون» شاعر و نویسنده‌ی انگلیسی مشخص شد بخش‌هایی از این قطعه که به کشتار زندانیان آلمانی توسط سربازان انگلیسی در جنگ جهانی اول اشاره کرده‌، حذف شده‌اند.

دست نوشته‌ شعر «قصاوت» ساسون همراه با نامه‌ای چاپ نشده کشف شده است که این شاعر در آن به‌طور مفصل درباره وحشی‌گری‌ سربازان انگلیسی سخن گفته و نوشته است که از فهمیدن این مطلب دچار وحشت و شوک شده است.

به گزارش گاردین، در نسخه‌ی اصلی شعر «قساوت» آمده است: «شما در جنایت تبحر دارید» یا «شما خون‌ آنان را در خوابی دیوسیرت می‌بلعید». در بخش دیگر نوشته شده «چطور آنها را کشتید؟» اما در نسخه‌ی بعدی آمده است «چطور آن‌ها را خسته کردید؟»

این کشفیات در میان 520 شعر دست‌نویس و پرتره‌هایی از «زیگفرید ساسون» پیدا شده‌اند که بیش از 40 سال پیش از چهره‌ی این شاعر کشیده شده‌اند.

قرار است آثار یافت شده به عنوان بزرگترین مجموعه شعر از این شاعر ضدجنگ در حراجی «بونهامز» به معرض فروش برسند. دفترچه‌ای از ساسون در میان این وسایل دیده می‌شود که در آن 50 شعر چاپ نشده نوشته شده است.

زندگینامه‌نویس ساسون پس از شنیدن خبر کشف این دست نوشته‌ها گفت: این‌ها مطالب خیلی مهیجی هستند، می‌خواهم کتاب زندگینامه را دوباره‌نویسی کنم تا شاید بتوانم برخی از این نوشته‌ها را به آن اضافه کنم. این یک گنج است.

انتهای پیام/