محسن شریفیان ضمن اعلام این خبر گفت: گروه لیان در جشنواره های قبلی اختصاصا به آیین‌ها و افسانه های بومی، شاهنامه خوانی و معرفی بخش‌های مختلف موسیقی بوشهر چون خیام، یزله و شروه‌خوانی پرداخته است.

سرپرست گروه لیان در ادامه افزود:این‌بار می‌کوشیم تا داستان"فلک ناز" را روایت کنیم؛ داستانی که چون شاهنامه و خیام‌خوانی، گونه‌ای موسیقی محفلی بوده و البته به شکل کارآوا (ترانه‌ای که هنگام کار خوانده می‌شود) نیز خوانده می شود. این اولین بار است که این نوع موسیقی به صحنه خواهد آمد.

وی درباره قطعه"دینگومارو" افزود: مردم‌ ساحل‌نشین‌ جنوب‌ ایران‌، ارواح‌ و جن‌ها را به‌ صورت‌ باد مى‌پندارند و معتقدند که‌ هر بادی،‌ جنى‌ دارد که‌ با آن‌ به‌ جسم‌ آدمیزاد مى‌رود و آنها را تسخیر مى‌کند. درمان بیماران اهل هوا به دست "بابازار" و "ماما زار" ها و راه درمانشان مجلسی است با ساز و آواز و قربانی و ... که به موسیقی آن دینگومارو می گویند.

شریفیان به سابقه حضور گروه لیان در جشنواره اشاره کرد و افزود: گروه لیان از نهمین دوره تاکنون، حضوری فعال در جشنواره موسیقی فجر داشته؛ امسال جشنواره موسیقی فجر، 28 ساله می‌شود و خوب است جلساتی برگزار شود و موسیقیدان‌ها و نوازندگان و متولیان فرهنگی به نقد و آسیب شناسی این جشنواره بپردازند.

لیان از سال 1372 تاکنون به معرفی موسیقی بخشی از ایران پرداخته و با اجرای کنسرت‌های متعدد در سراسر دنیا، موسیقی بوشهر را نه تنها به ایرانیان که به علاقه‌مندان موسیقی در گوشه گوشه دنیا معرفی کرده است. تاکنون 10 آلبوم موسیقی از گروه لیان منتشر شده؛"لیانا، شَپ، موج، سیراف، بندری، محله خُمونی و پار و پیرار" از این جمله اند؛ "خیامی" که به خیام خوانی در بوشهر می‌پردازد و " شروه خوانی در بوشهر" و نیز "اهل ماتم" از مجموعه‌های پژوهشی هستند که به همت محسن شریفیان گردآوری و از سوی موسسه ماهور منتشر شده‌اند. آلبوم های "نی مه خوانی" و "دینگو مارو"، تازه‌ترین اثر گروه موسیقی لیان است که به زودی منتشر خواهد شد.

گروه موسیقی لیان، 25 بهمن ماه ساعت18:30 در تالار وحدت به صحنه می‌رود و هنرمندانی چون آکا صفوی خواننده گروه، حسین سنگ سر، مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، حمید اکبری، امین فیروز پور، مهدی شریفیان، هادی منوچهری و ماکان صغیری : نوازنده، محسن شریفیان را در این برنامه همراهی خواهند کرد.