به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین، ماجرا از اینجا آغاز شدکه روابط عمومی جشنواره دلیل این جابجایی را تغییر برنامه آنی موسسه صبا اعلام کرد ولی مسعود ناصری مدیر موسسه صبا در گفتگو با خبرنگار مهر بر این نکته تاکید کرد که دلیل این بی‌نظمی برگزارکنندگان جشنواره تجسمی فجر هستند نه موسسه صبا.

ناصری گفت: چهارسال ما میزبان جشنواره تجسمی فجر بودیم و یا بخش عمده‌ای از این جشنواره به صبا می‌آمد و گروه برگزارکننده آن در ارشاد همیشه با ما همکاری خوبی داشتند و ما هم متقابلا این همکاری خوب را با آنها داشتیم. وی افزود: امسال برگزارکنندگان جشنواره و دبیر اجرایی آن خیلی دیر به سراغ ما آمدند و ما هم به دلیل این تاخیر برنامه‌های دیگری ریختیم.

در این میان دبیر کل جشنواره تجسمی فجر نیز در پاسخ به اظهارات ناصری به همان خبرگزاری گفت: ما به اعتبار قول و قراری که گذاشته شد به دنبال سایر برنامه‌های جشنواره رفتیم زیرا خاطرمان از مکان برگزاری جشنواره راحت بود. به هرحال موسسه صبا بزرگترین محل نمایش آثار تجسمی را در اختیار دارد. از طرفی مسعود زنده روح کرمانی دبیر هنری جشنواره تجسمی فجر را به عنوان رابط به فرهنگستان هنر و موسسه صبا معرفی کردیم که اقدامات لازم را انجام دهد.

وی کوتاهی زنده‌روح را برای نهایی کردن امور رد کرد و گفت: زنده روح کرمانی در تمام جلسات از هماهنگی با موسسه صبا خبر می داد و اطلاع داشتیم که وی چندین ساعت جلسه را نیز با آنها به شور نشسته و تمام موارد اعم از هماهنگی های ستادی و نیز هماهنگی های مالی را با موسسه صبا انجام داده است.

وی بیان کرد: چهار روز مانده به برگزاری جشنواره تجسمی فجر و روز افتتاحیه، ناگهان مدیر صبا طی تماسی اعلام کرد که نمی‌تواند موسسه صبا را در اختیار جشنواره فجر بگذارد این در حالی است که تمام برنامه ریزی ها و هماهنگی ها صورت گرفته بود و هزاران کارت دعوت آماده شده بود.

در ادامه ساعاتی قبل نیز به دنبال درج مصاحبه مدیر محترم موسسه فرهنگی هنری صبا با عنوان"مسوولان جشنواره تجسمی فجر" در روز شنبه 14 بهمن ماه در خبرگزاری مهر، دبیرخانه جشنواره در توضیحی موارد زیر را برای روشن شدن اذهان هنرمندان و هنردوستان ارائه کرد.

دبیرخانه جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر طبق روال سال های گذشته، پس از چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر برنامه ریزی و هماهنگی برای پنجمین جشنواره فجر را انجام داد. با توجه به اینکه موسسه فرهنگی هنری صبا از نخستین دوره جشنواره تجسمی فجر از مجموعه های ثابت برگزاری جشنواره بوده است، همزمان با چهارمین دوره جشنواره در سال 1391به صورت شفاهی و کتبی با موسسه صبا برای برگزاری پنجمین دوره جشنواره فجر در این موسسه هماهنگی هایی صورت گرفت که منجر به توافق اولیه شد.

در ادامه هماهنگی های قبلی، در تایخ 28 آبان ماه سال جاری با موسسه صبا مکاتبه شد و نماینده دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر(دبیر هنری جشنواره) برای هماهنگی معرفی شد و پس از نشست حضوری نماینده دبیرخانه جشنواره و مدیر محترم موسسه صبا درباره زمان برگزاری و هزینه توافق صورت گرفت.

با توجه به هماهنگی ها و مکاتبات انجام شده و توافق صورت گرفته، ضروری است مسوولان محترم موسسه فرهنگی هنری صبا برای تغییر ناگهانی و آنی برنامه خود پاسخگو باشند.

با توجه به اهمیت جشنواره های هنری فجر که به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دهه فجر برگزار می شود، این سوال مطرح است که چه برنامه ای می تواند مهمتر از جشنواره فجر باشد که توافق صورت گرفته برای برگزاری آن نادیده گرفته می شود و برنامه ای دیگر به آن ترجیح داده می شود.

انتهای پیام/31