"رضا بانگیز" که یک تابلو از او در بخش ویژه جشنواره تجسمی‌ فجر که با موضوع پیامبر اکرم(ص) به نمایش درآمده است درباره این بخش گفت: یکی ازاهمیت های بخش ویژه جشنواره تجسمی‌ فجردراین است که آثاری که دراین بخش به هنرمندان سفارش داده شده است؛ در موزه هنرهای معاصرایران به نمایش گذاشته می‌شود و رفتن اثر هنری بر روی دیوار موزه هنرهای معاصر یک اتفاق مهم در زندگی یک هنرمند به شمار می‌رود و موزه هنرهای معاصر یکی از بهترین ترین اماکن هنری ایران و حتی در جهان به شمار می‌رود چون میزبان بهترین آثارتجسمی‌ است.

وی با بیان این مطلب که افتتاحیه جشنواره تجسمی‌فجر و افتتاح بخش ویژه جشنواره تجسمی‌فجر با شکوه برگزار شد گفت: برپایی نمایشگاه پیامبر اکرم(ص) درموزه هنرمعاصر نقش مهمی‌ در فرهنگ سازی دارد؛ چرا که در ایام برپایی جشنواره مخاطبان بسیاری از دانش آموزان مدارس تا هنرمندان صاحب سبک ازاین آثار دیدن می‌کنند و همین موضوع موجب می‌شود که فرهنگ بازدید ازموزه و تماشا آثارهنری درجامعه بوجود آید و متداوم شود.
این هنرمند پیشکسوت افزود: همچنین برپایی این بخش در موزه هنرهای معاصرهنرمندان جوان تررا ترغیب می‌کند که آثار درخورو قابل توجه ای با موضوع پیامبر اکرم(ص) خلق کنند.
وی افزود: هنرمندان مسلمان نیزاز دیرباز به خلق اثرهنری با موضوع پیامبراکرم پرداخته اند و دراین میان آثاردرخشانی نیزبه چشم می‌خورد؛ اما اختصاص بخش ویژه ای به پیامبر اکرم(ص) در پنجمین جشنواره تجسمی‌ فجر اتفاق بسیار ارزشمندی است و من به عنوان یک هنرمند پیشکسوت که تاکنون آثار متعددی درباره دین اسلام خلق کرده ام ازاین موضوع و این بخش جشنواره به خوبی استقبال کردم.
بانگیز با بیان این مطلب که افتخارمی‌کند که لطف الهی شامل حال او شده است تا اثری با موضوع پیامبر اکرم خلق کند درباره این اثرش گفت: با توجه به این که من نقاش قویی هستم و به تکنیک ها تسلط کامل دارم؛ مهمترین موضوع برای خلق این اثر برای من انتخاب موضوع بود وانتخاب موضوع برای من قریب به سه هفته طول کشی،د اما اجرای ایده و موضوع ام برای من کاردشواری نبوده و نیست.
وی افزود: من دراین تابلو تصویر نورانی پیامبر اکرم را در حالی که عمامه برسر داشت تا سینه کشیدم و درپایین تصویر او، انبوهی ازمردم را با پوشش های همچون پوشیه و چادر به تصویر کشیدم. تصویر پیامبراکرم(ص) رو به مخاطب است و مردم را گرداگرد او کشیدم، همه این افراد پشت به تصویر دارند و صورت شان رو به پیامبر اکرم(ص) است.
به گفته بانگیز تکنیک این نقاشی حکاکی و نقاشی است و کل کارهمچون سایرآثارم سیاه و سفید کار شده اند.
بانگیز یادآور شد: هنرمندان مسیحی از قرن 19 میلادی و از دوران پیش و پس از امپرسیونیست ها همواره تصویر حضرت مریم و حضرت مسیح را در قالب نقاشی و مجسمه به تصویر می‌کشیدند و این جریان تا به امروز نیز همچنان ادامه دارد و هنرمندان مسلمان نیز باید آثار درخشانی با موضوع پیامبر اکرم خلق کنند.
انتهای پیام/32/31