به گزارش هنر آنلاین کارگاه نقد و تحلیل فیلم کوتاه طی سه روز و در روزهای 27 تا 29 دی ماه در دفتر بیرجند انجمن به مدت 8 ساعت در روز برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور 20 تن از اعضای دفتر بیرجند انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد، دکتر احمد الستی در خصوص مباحث مختلف نقد و بررسی بحث و گفت و گو کرد.

مباحث مطرح شده توسط این استاد دانشگاه عبارت بود از: تفاوت نقد فیلم با تحلیل فیلم / تفاوفت بین تحلیل فیلم کوتاه و فیلم بلند/ هدف از تحلیل فیلم/ تحلیل ساختاری فیلم کوتاه/ تحلیل محتوایی فیلم کوتاه/ تحلیل تکنیکی فیلم کوتاه/ تحلیل یک سکانس کوتاه از یک فیلم بلند.

در ادامه این کارگاه آموزشی 6 فیلم کوتاه مطرح جهان به نمایش در آمد و نقد این کارگاه در طول سه روز اصول در انواع فیلم کوتاه با حضور دکتر احمد الستی در دفتر زاهدان انجمن سینمای جوانان ایران نیز برگزار شد. در این کارگاه که با حضور 35 فلمساز زاهدانی برگزار شد، دکتر الستی از 4 تا 6 بهمن ماه در خصوص اصول فیلم کوتاه داستانی ، مستند، پویانمایی و تجربی برای فیلمسازان تدریس کرد. قابل ذکر است این کارگاه ها توسط معاونت آموزشی و فرهنگی انجمن سینمای جوانان ایران در پی برگزاری کارگاه های آموزشی در شهرهای مختلف برنامه ریزی و اجرا شده است.

انتهای پیام/