علی اکبر مرادی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: پس از کنسرت پژوهشی تنبور که شهریورماه در کرمانشاه برگزار شد، قرار است در تهران،آمل ،اصفهان ،شیراز،ایلام و همدان نیز این کنسرت های پژوهشی تنبور برگزار خواهد شد.

مرادی گفت:در این کنسرتهای پژوهشی تنبور که حدود 3 ساعت به طول می انجامد ، ضمن اجرای قطعات ،به معرفی این ساز باستانی می پردازم و مباحثی پیرامون شباهت های تنبور با موسیقی ایرانی ،دوره های قدیم موسیقایی ،نقش آیین یارستان در شناخت تنبور و شیوه های درست نوازی تنبور را واکاوی خواهم کرد.

استاد علی اکبر مرادی ،25 بهمن ماه ، نشست پژوهشی مشتمل بر سخنرانی و اجرای زنده ساز تنبور را به همت خانه موسیقی در ساعت 18 و در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می کند.

علی‌اکبر مرادی نوازنده و مدرس پیشکسوت تنبور است که از شش‌سالگی نواختن این ساز را آغاز کرد و نزد استادان برجسته تنبور چون سیدولی حسینی، سیدمحمد علوی و دیگر استادان بنام این ساز در کرمانشاه به تکمیل هنر پرداخت و در سن 30سالگی نواختن تمامی ۷۲ مقام موسیقی مقامی کرمانشاه را با تنبور آموخت.

مرادی در طول فعالیت‌های هنری خود موفق به دریافت جوایز مهمی از جشنواره‌های مختلف شده و آثار زیادی را در کارنامه خود دارد. فروش بلیت‌های این کنسرت پژوهشی از تاریخ 15 بهمن‌ماه در مراکز آوای خانه (66576223) و بتهوون (88313868) آغاز می‌شود. قبلا کنسرت پژوهشی ساز و آواز ایرانی با اجرای حسین علیشاپور و مهدی رستمی و همچنین کنسرت پژوهشی موسیقی آوازی با اجرای علی جهاندار و شهرام میرجلالی اجرا شده بود.