به گزارش هنرآنلاین، سفارت جمهوری اسلامی ایران درلاهه برای سومین بار در نمایشگاه بین المللی سالانه گردشگری هلند که با حضور بیش از 140 کشور و بیش از 1300 شرکت مرتبط در شهر اوترخت هلند برگزار شد،حضوری موفق داشت و غرفه ایران در این نمایشگاه با ارایه اقلام فرهنگی- تبلیغی متنوع توانست توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و رسانه های گروهی هلندی را به جاذبه های طبیعی و گردشگری کشورمان جلب کند.

براساس آمار ارایه شده مدیریت نمایشگاه، در مدت شش روز برگزاری این رویداد بین المللی، غرفه جمهوری اسلامی ایران یکی از پربازدید ترین غرفه ها در میان کشورهای غیر اروپایی به شمار می رفت.

علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایران، دوستداران تنوع آب و هوایی و جوانان علاقه مند به سفرهای گروهی برای اسکی، کویرگردی و حتی دوچرخه سواری بیشترین بازدید کنندگان از غرفه ایران را تشکیل می دادند.

هلندی های علاقمند به طبیعت و گردشگری،ایران را کشوری بزرگ و زیبا و با جاذبه های فرهنگی،تاریخی و طبیعی فراوان ارزیابی کردند و تاکید داشتند که در کمتر جایی از جهان این ویژگی ها را دیده یا حتی شنیده اند.

مردمی مهربان و مهمان نواز،امنیت عمومی، ارزانی نسبی، آسانی سفر و وجود اقلیم های گوناگون در یک فصل، از مهم ترین ویژگی های ایران از دید گردشگران هلندی بود که در خاطرات خود از سفر به ایران بازگو می کنند.

در طول مدت برگزاری نمایشگاه گردشگری هلند،به طور میانگین روزانه صدها هلندی از غرفه ایران بازدید کرده و در گفتگو با مسوولان این غرفه دیدگاه های خود را بیان می کردند.

ˈژانت اخبرتسˈ که 27 بار به ایران سفر کرده،با مراجعه به غرفه ایران از حضور کشورمان در نمایشگاه ابراز شادمانی کرد و با بیان اینکه همراه ندا کاظمی (ایرانی تبار) مستندی 35 دقیقه ای از جاذبه های گردشگری ایران که نشان دهنده مهمان نوازی ایرانیان است، تهیه کرده،ابراز امیدواری نمود که بتواند این فیلم را هم در ایران و هم در جشنواره های معتبر به نمایش بگذارد.

بسیاری از بازدیدکنندگان،سفر اقوام و دوستان خود به ایران و تشویق های آنان و همچنین حضور یک زن هلندی (مدیر شرکت توریستی پایونیر) را زمینه ساز حضورشان در غرفه ایران دانستند و خواستار راهنمایی برای سفر به ایران بودند.

مدیر یک شرکت توریستی هلندی نیز در بازدید از غرفه ایران ابراز داشت که تاکنون به حدود 150 کشور جهان سفر کرده، ولی فقط در سفر به ایران بوده که همیشه مهمان خانواده های ایرانی بوده و از این جهت مردم ایران را در جهان استثنایی می دانست.

وی همچنین از تبلیغات رسانه های گروهی در منحرف کردن افکار مردم درخصوص سفر به ایران نیز به شدت گلایه کرد.

یک مرد هلندی نیز در بازدید از غرفه ایران با بیان اینکه تاکنون به 50 کشور جهان و از جمله ایران سفر کرده است،گفت:مهمان نوازی مردم ایران در هیچ یک از این 50 کشوری که دیده ام همانندی ندارد و هرگز آن را فراموش نخواهم کرد. امسال نیز بار دیگر قصد دارم به ایران سفر کنم.

بسیاری از بازدید کنندگان نیز با حضور در غرفه ایران،ابراز می داشتند که رسانه ها تصویری منفی از ایران ارایه می کنند که با سفر به ایران پی به نادرستی این تبلیغات برده اند.

شهرهای اصفهان، شیراز، یزد، بم و ارگ آن، قم، همدان، کرمانشاه، اردبیل، ابیانه، قزوین، مشهد و استانهای گلستان، گیلان، کردستان و کرمانشاه از مقاصد جالب برای سفر هلندی ها به شمار می آمد.

یک شهروند هلندی شاغل در بخش گردشگری در پاسخ به پرسش خبرنگار تلویزیون ملی (ان. او. اس.) درمورد جاذبه های گردشگری ایران که موجب تشویق گردشگران به سفر به این کشور می شود،اظهار داشت: شما با سفر به ایران علاوه بر آشنایی با جاذبه های تاریخی و معماری کهن ایرانی، می توانید برای اسکی به کوهستانها بروید،به جزایر ایرانی در خلیج فارس در جنوب ایران بروید، به جنگلهای ایران در کرانه های دریای کاسپین سر بزنید و مهم تر از هر چیز با غذاهای خوشمزه ایرانی و مردم مهربان و مهمان نواز ایران آشنا شوید.

انتهای پیام/