جواد شمقدری؛ در گفت وگو با هنر آنلاین در باره تاثیرات جوان گرایی و حضور گسترده کارگردان های جوان گفت: به طور روال در هر سال برگزاری جشنواره حضور کارگردن های جوان دیده می شود و حضور کارگردان های جوان مختص دروه سی و یکم فجر نیست و هر سال به طور میانگین بین 15 تا 20 فیلم اولی در جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به حضور 25 فیلم اولی متقاضی حضوردر جشنواره افزود: امسال تلاش کردیم همه فیلم اولی ها در بخش مسابقه و رقابتی حضور نداشته باشد و هیأت انتخاب 16 فیلم اولی را انتخاب کردند و 4 فیلم اولی هم به دلیل کیفیت بالایشان وارد رقابت در بخش سودای سیمرغ شدند.

شمقدری با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان با جشن های پیروزی انقلاب تاکید کرد: این همزمانی ویژگی های مثبتی داشته و باعث همراهی سینما با اهداف و آرمان های انقلاب شده است و جشنواره فیلم فجر در حقیقت رونمایی از یکسال تلاش و فیلم سازی سینمای ایران است و مردم و مخاطبان هم از این جشنواره استقبال خوبی داشته اند، امسال هم انتظار می رود مردم استقبال خوبی از جشنواره فیلم فجر داشته باشند . برای برگزاری جشنواره تلاش کردیم تمام استانداردهای برگزاری یک جشنواره در ابعاد بین المللی را رعایت کنیم وباید طبق استقبال مردم برایشان خدمات مناسب ارائه کنیم ومردم دررفاه و آسایش فیلم ببییند.

وی با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در ده استان کشور گفت: این رویکرد باعث فراهم شدن شرایط برای دیدن فیلم های جشنواره برای مردم شهرهای مختلف کشور می شود.

او درباره برگزاری همایش هالیوودیسم گفت: همایش هالیوودیسم در سینما وجود دارد و منتقدین سینمای هالیوود از سراسر دنیا به بحث و بررسی در باره این سینما در طول برگزاری جشنواره می پردازند.

شمقدری با تاکید بر اهمیت و جایگاه بازار فیلم تاکید کرد: بازار فیلم فرصتی و امکانی برای مبادله، فروش و خرید فیلمهای ایرانی و خارجی برای کمپانی های حاضر در جشنواره فیلم فجراست و حضور گسترده کشورهای آسیایی در بازار فیلم امسال نکته بارزی است.

انتهای پیام/