به گزارش هنرآنلاین، عباس دست‌باز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل که در نگارخانه خطائی برگزار شد، اظهار داشت: موضوع میراث فرهنگی و مفاخر ملی برای کلیه دولت‌ها حائز اهمیت است.

وی با اعلام اینکه سالانه 10 میلیون مسافر از نقاط مختلف ایران به این استان سفر می‌کنند، ادامه داد: حفظ آثار فرهنگی و توسعه گردشگری موجب شده است تا این تعداد مسافر سالانه از نقاط دیدنی و مناطق بکر این استان دیدن کرده و از آن بهره ببرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: بعد از صنعت کشاورزی، صنعت گردشگری و توریسم با برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب می‌تواند درآمد بالایی برای استان اردبیل به همراه داشته باشد.

دست‌باز تصریح کرد: در سال گذشته حدود 70 هزار گردشگر خارجی به این استان سفر کرده بود که این تعداد با برنامه‌ریزی و همفکری بهتر می‌تواند هر ساله افزایش یابد.

وی گفت: ارتقای فعالیت‌های میراث فرهنگی از جمله ساماندهی خانه‌های قدیمی، حمام‌های تارخی و ساماندهی بازار اردبیل در سال‌های اخیر در طول مدت دولت نهم و دهم اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم بهروز ندایی به عنوان مدیر کل دفتر پایگاه‌های جهانی میراث فرهنگی منصوب شد.

انتهای پیام/