به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، بهرام عبدالحسینی طی نشستی با داوران این جشنواره گفت: این جشنواره هنری-دینی با استقبال هنرمندن کشوری مواجه گردید،به طوریکه دبیرخانه جشنواره 1024 اثر از 29 استان کشوراز 652 هنرمند دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آثار مربوط به استان‌های اصفهان و تهران بوده است،تصریح کرد: نمایشگاه آثار نفیس صنایع دستی قرآنی آیات همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره در گنجینه فرهنگ و هنر یزد در میدان خان افتتاح می‌شود و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان 7 بهمن‌ماه در استان یزد، بلوار دانشجو، تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزارخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اضافه کرد:در حاشیه برگزاری این جشنواره مقرر است درجه عالی هنری به صورت افتخاری به چند تن از پیشکسوتان استان یزد اعطا شود.

عبدالحسینی گفت: دومین جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی آیات با هدف معرفی و شناخت بیشتر صنایع دستی مرتبط با مضامین قرآنی؛ آگاهی دادن به جامعه مخاطب درباره ارزش‌ها و تاریخ ملی هنرهای سنتی ایرانی؛ ایده‌سازی و ایده‌یابی نسل جوان برای خلق آثار جدید؛ امکان تعامل بینابین جامعه علمی ـ هنری و نسل قدیم و جدید برگزار می‌‌شود.

وی ادامه داد: محورهای این جشنواره شامل نقش مضامین قرآنی در بروز خلاقیت‌های جدید هنری؛ جلوه‌های موضوعات قرآنی در صنایع دستی چوبی(منبت، معرق، معرق منبت و مشبک)، صنایع مستظرفه (تذهیب و نگارگری ایرانی)، صنایع دستی فلزی (قلمزنی و مشبک فلز)، صنایع دستی سرامیکی (کاشی هفت رنگ و معرق) است.

وی درپایان گفت: موضوع ارائه شده برای خلق آثار «تمام آیات قرآن کریم»، «قرآن کریم، کتاب بیداری» و «انسان از منظر قرآن کریم» با بهره‌گیری از منابعی چون سوره مبارکه الانسان و العصر با استفاده از تفاسیر المیزان و نمونه و کتاب انسان در قرآن کریم نوشته استاد شهید مرتضی مطهری است.

انتهای پیام/38